Három versenyhétvége van még hátra az idei F1-es évadból: az amerikai tripla után két üres hétvége következik, majd Las Vegas, Katar és Abu Dhabi zárja az évet, szintén három egymást követő hétvégén, a lehető legfárasztóbb módon.
November 21-23-án jön a szezon harmadik futama az USA-ban, a tavaly debütáló Las Vegas-i Nagydíj, amely ezúttal is a városban, helyi idő szerint késő este kerül megrendezésre, ami azt jelenti, hogy Magyarországon másnap kora reggel nézhetjük az eseményeket.
Péntek reggel 03:30 és 04:30 között lesz az első, majd 7:00 és 8:00 között a második szabadedzés, szombaton 03:30 és 04:30 között a harmadik gyakorlás, aztán 7:00-tól az időmérő, végül vasárnap 7:00-kor maga a nagydíj. A helyszínen minden egy nappal korábban bonyolódik, ott szerdai sajtónap, csütörtöki szabadedzések, pénteki időmérő és szombati futam szerepel a programban.
A következő héten aztán jön Katar, ahol tavaly a mezőny nagy része rosszul lett, most a későbbi időpont miatt talán sikerül ezt elkerülni. Itt rendezik az év utolsó sprintes hétvégéjét: ez azt jelenti, hogy magyar idő szerint pénteken 14:30-15.30 között rendezik az egyetlen szabadedzést, aztán 18:30-tól a sprintkvalifikációt, szombaton 15:00-kor a sprintfutamot és 19:00-tól az időmérőt, majd vasárnap 17:00-tól a nagydíjat.
Végül pedig jön Abu Dhabi, ami már december 6-8-ára csúszik (Katarban is december 1-jén lesz már a futam), és rendes, hagyományos szezonzárót kínál. Pénteken 10:30-11:30 és 14:00-15.00 között nézhetjük az első két, majd szombaton 11:30-12:30 között a harmadik szabadedzést, szombaton 15:00-tól az időmérőt és vasárnap 14:00-tól a versenyt.
Ezt egyébként az azt követő héten egy újoncteszt zárja le a szokásoknak megfelelően.
Verstappennek 24 pont kell
Az egyéni vb-cím sorsa reálisan nézve eldőlt Brazíliában, a gyakorlatban viszont még nem jelenthető ki, hogy Max Verstappen a világbajnok. A hátralévő három hétvégén összesen 86 pont szerezhető a futamgyőzelmekkel, a leggyorsabb körökkel és a sprintgyőzelemmel, Verstappen előnye pedig 62 egység, és mivel neki a több győzelme miatt a holtverseny is jó, így alig 24 pontot kell szereznie három hétvégén ahhoz, hogy bajnok legyen. Ez szélsőséges esetben akár már Vegasban is megtörténhet, de reálisan nézve leginkább Katarban lehet világbajnok.
Ami a konstruktőri tabellát illeti, ott még szoros a versenyfutás. A McLaren 36 ponttal vezet a Ferrari előtt, és teljesen még a Red Bull sem szállt ki a harcból, hiszen csak 13 pont a hátránya az olaszokhoz képest, vagyis itt még bármi elképzelhető.