DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Mi lehet a nyerő boksztaktika a versenyen?

Többek között erre a kérdésre is választ adott szombati sajtóközleményében az F1 kizárólagos gumibeszállítójaként tevékenykedő Pirelli, ahogyan arra is, miből húzhat előnyt a Malajziai Nagydíjon Valtteri Bottas és a két Ferrari.

A sepangi időmérő edzés a gumik szempontjából is rendkívül izgalmasan alakult, hiszen a változatos időjárás miatt ma mind a négy gumikeverék bevetésre került, amit a Pirelli magával hozott Malajziába. A Q1-ben a legtöbben egyből a közepes keveréken kezdtek, ez alól három pilóta jelentett kivételt: Sebastian Vettel, Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas. A finnek keményen szeretik, hát egyből bevállalták a kemény keveréken való futást, és mivel így is sikerült biztosítaniuk helyüket a Q2-ben, így ők egy-egy szett közepes keverékű abroncsot megspóroltak maguknak a futamra.

A Q2 elején az esőtől tartva mindenki egyből a közepes keveréken hajtott pályára, majd miután az égi áldás valóban megérkezett, a Q3-ban már ki-ki az esős, illetve a köztes esőgumit vette használatba. A végén már mindenki az intermediate-tel futotta leggyorsabb körét, ám természetesen a top10-nek sem ezeken a gumikon kell elrajtolniuk holnap, hanem a Q2-ben használt abroncsaikon, azaz a közepes keveréken.



A Q2-ben búcsúzó Raikkönen lesz az első, aki már szabadon választhat magának „kezdő gumit” a versenyre, és ő ugye egy teljesen friss szett közepes keverékkel is sáfárkodhat, úgyhogy stratégiai szempontból kifejezetten jó helyzetből várja a Malajziai Nagydíjat.

A Pirelli száraz futamra és hatalmas hőségre számít holnap, a csapatok többsége pedig szerintük a három bokszkiállásos taktika mellett fog dönteni. Ők maguk két ideális stratégiai opciót is felvázoltak, szokatlan részletességgel. Íme:

„Két különböző három bokszkiállásos taktika is közel ideális választásnak tűnik az 56 körös Malajziai Nagydíjra. A legjobbnak ez az opció tűnik: rajt a közepesen, aztán a 11. körben a keményre váltani, a 26. körben egy új keményet feltenni és a 41. körben megint egy új keményet. Egy alternatív lehetőség lehet: rajt a közepesen, a 11. körtől még egy közepes etap, a 24. körben még egy közepes, aztán a 37. körtől a végéig egy kemény. Ha a várható gumikopást is figyelembe vesszük, akkor két kiállásos taktika esetén az ideális opció: rajt a közepesen, a 15. körben váltás a keményre, majd a 36. körben mehet fel egy újabb kemény szett az autóra.” 

Nagyjából erre lehet számítani tehát vasárnap a bokszstratégiák terén. Amíg meg nem jön az eső, mert abban a pillanatban elfelejtheted mindazt, amit ebben a cikkben olvastál!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: