A csapatok a megbízhatóság, a rajongók pedig a péntekenként látott (azaz épp nem látott) kevés akció miatt kívánták pokolba az idei motorszabályozást, mely csak négy aggregátot engedélyezett az idei – a Német Nagydíj kiesésével – 19 futamosra szűkült szezonra.
Az istállók azonban csütörtökön újra megtárgyalták a szabályt, mely már csak a Nemzetközi Automobil Szövetség elfogadására vár, ami minden bizonnyal a Malajziai Nagydíjat követően, de még a Kínai Nagydíj előtt meg fog történni. Mivel a holtszezonban engedélyezték a gyártóknak, hogy fejlesztési zsetonjaikat szezon közben is felhasználhassák, az ötödik engedélyezett motor rugalmasabbá teszi a mérnökök időbeosztását is, azaz hogy mikor lehet végrehajtani ezeket a módosításokat.
Az előnyök közé tartozik az is, hogy több motorral nyilvánvalóan kevesebb büntetés jár majd, főleg év végén, amikor is a csapatok már igencsak fogytán vannak az egészséges erőforrásokból.. „Nagyon friss hírről van szó, korábban nem is gondoltam rá” – nyilatkozta James Allison, a Ferrari technikai igazgatója az Autosportnak. „Természetesen olyan irányról van szó, mely rugalmasabbá teszi a munkánkat. Több lesz a terünk arra, hogy új dolgokat vigyünk pályára, ha ezt a szabályt tényleg bevezetik majd” – tette hozzá.
Nem kell visszamenni sokat az időben, hogy megtaláljuk, mikor volt a csapatoknak lehetősége öt motort használni pilótánként: 2014-ben, azaz az 1.6 literes, V6-os turbók bemutatkozásának első évében.