A Nemzetközi Automobil Szövetség által ,megnevezett istállók között szerepelt a Mercedes, Ferrari és Toro Rosso is, őket arra kérték, hogy még az Ausztrál Nagydíj gépátvétele előtt változtassanak az autók orrán elhelyezett kamerák konzolján. Ezek a konzolok egyértelműen aerodinamikai célokat láttak el, azonban az FIA szerint túl hosszúnak bizonyultak.
A Toro Rosso már múlt héten módosított: az új kamerakonzolok vízszintes alakúak, és közvetlenül a karosszériához kapcsolódnak mindenféle állvány nélkül. A vízszintes megoldás az, amit az FIA is támogat.
Amikor azonban a csütörtökön kezdődő teszten a Mercedes újra kigördült a pályára, rögtön szembeötlött, hogy a mérnökök trükkös módon igyekeztek megfelelni az FIA feltételeinek: ők is teljesen vízszintes kamerákat alkalmaznak, akárcsak a Toro Rosso, ezek azonban egy megtört tartórúddal csatlakoznak az autó oldalához – nyilvánvaló, hogy az elem továbbra is légáramlási célokat szolgál.
„A kamera jóval a karosszéria első része felett található, így a lehető legkevésbé töri meg az autó aerodinamikáját” – magyarázta az Auto Motor und Sport szerzője, Michael Schmidt. Hozzátette, legalább két csapat panaszkodott már a Mercedes „nagyon okos” megoldása miatt, az azonban látszólag tökéletesen megfelel a betű szerinti szabálynak. Ne lepődjünk meg, ha megoldásuk hamarosan jóval több autón visszaköszön majd…