DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Így trükközik a kamerával a Mercedes

Az FIA több F1-es csapatot is felszólított, hogy módosítsák az autókra szerelt első kamerákat, mert szabálytalan módon aerodinamikai elemként funkcionálnak – a Mercedes erre olyan változtatást végzett, amely szabályosan funkcionál aerodinamikai elemként.

A Nemzetközi Automobil Szövetség által ,megnevezett istállók között szerepelt a Mercedes, Ferrari és Toro Rosso is, őket arra kérték, hogy még az Ausztrál Nagydíj gépátvétele előtt változtassanak az autók orrán elhelyezett kamerák konzolján. Ezek a konzolok egyértelműen aerodinamikai célokat láttak el, azonban az FIA szerint túl hosszúnak bizonyultak.

A Toro Rosso már múlt héten módosított: az új kamerakonzolok vízszintes alakúak, és közvetlenül a karosszériához kapcsolódnak mindenféle állvány nélkül. A vízszintes megoldás az, amit az FIA is támogat.

Felül az új, alul a régi, szabálytalan megoldás


Amikor azonban a csütörtökön kezdődő teszten a Mercedes újra kigördült a pályára, rögtön szembeötlött, hogy a mérnökök trükkös módon igyekeztek megfelelni az FIA feltételeinek: ők is teljesen vízszintes kamerákat alkalmaznak, akárcsak a Toro Rosso, ezek azonban egy megtört tartórúddal csatlakoznak az autó oldalához – nyilvánvaló, hogy az elem továbbra is légáramlási célokat szolgál.

 „A kamera jóval a karosszéria első része felett található, így a lehető legkevésbé töri meg az autó aerodinamikáját” – magyarázta az Auto Motor und Sport szerzője, Michael Schmidt. Hozzátette, legalább két csapat panaszkodott már a Mercedes „nagyon okos” megoldása miatt, az azonban látszólag tökéletesen megfelel a betű szerinti szabálynak. Ne lepődjünk meg, ha megoldásuk hamarosan jóval több autón visszaköszön majd…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: