2014-re a Mercedes dominanciája nyomta rá a bélyegét, és bár azt továbbra sem kérdőjelezi meg senki, hogy idén is a brackley-i csapat lesz az etalon, az első tesztek alapján mégis sokan úgy gondolják, hogy csökkenni fognak a különbségek a mezőnyben. Erre már tavaly is sokan számítottak, hiszen valamilyen szinten természetes folyamat, hogy az új szabályok adta lehetőségek egyre teljesebb kiismerése után azok is kiaknáznak egyes lehetőségeket, akik tavaly még ezt nem tették meg.
Felipe Massa szerint például a Mercedes mögötti üldözőboly is szorosabbá válik - tavaly ugyanis egyes pályákon a Williams, másokon a Red Bull volt a második legerősebb, így szoros csaták ritkán alakultak ki a két csapat között.
„Bizonyítanunk kell, hogy képesek vagyunk harcban maradni. Még mindig nehéz pontosan látni, hogy hol is állunk, különösen a Mercedeshez képest” - mondta Massa a Globónak nyilatkozva. „Ehhez meg kell várnunk, hogy minden versenyző egyszerre legyen a pályán ugyanannyi üzemanyaggal és azonos gumikkal. De ami a többi csapatot illeti, hozzájuk viszonyítva jónak tűnünk. A Ferrarinak legutóbb nem volt túl jó napja, persze kétségtelen, hogy összességében javultak. A Red Bull versenyszimulációja pedig nem volt valami erős. Szóval továbbra is úgy érzem, hogy a Mercedesé a legjobb autó.”
A Mercedes ügyvezetője, Toto Wolff sem akar olyan ábrándokat dédelgetni, miszerint idén is megmarad a csapat tavalyi fölénye.
„Ha az élen állunk, nagyon nehéz megőrizni az előnyünket. Eddig azt látom, hogy a csapatok teljesítménye jóval kiegyenlítettebb. A Ferrari sokat javult, és az még nem derült ki, hogy a McLaren és a Honda mire képes. De minket kell legyőzni - a mi hátunkon van a céltábla, és mindenki ránk lövöldöz” - idézi az osztrákot a La Presse.
Esélyes azonban, hogy nem csak az élmezőnyben lesz kiegyensúlyozottabb a helyzet, hanem a második vonalban is. A kisebb csapatok közül tavaly többen is mellényúltak, a Toro Rossónál vezető Carlos Sainz viszont nem számít arra, hogy egyeseknek idén is akkora lesz a lemaradásuk, mint az előző évben. „Mindenki sokkal erősebbé vált, a Lotus, a Sauber és mi is” - vélekedett a spanyol. „Így nagyon nehéz megmondani, hogy ki hol is áll pontosan.”