A Williams számos új elemet vetett be a csütörtökön kezdődő utolsó teszten Barcelonában, köztük egy módosított hátsó szárnyat. A tavalyi autó egyik sarkalatos pontja volt a hátulsó gumik viselkedése, amelyek rendszerint túl hamar elkoptak, a problémára pedig nem sikerült megoldást találni a szezon folyamán. A leggyorsabbként nyitó Felipe Massa szerint az új szárny segítheti az ideális egyensúly megtalálását.
„Kipróbáltuk, és jól működött. Azt nyújtotta, amit vártunk tőle, ez pedig jó. Nem voltak problémáink, sem instabilitás. A hátsó szárny az autó nagyon kifinomult pontja. Azt hiszem, jó volt” – értékelte az alkatrészt a brazil. Hozzátette, a további napokban más újdonságokat is bevetnek. „Nem tettünk fel mindent. Új darabok jönnek az elkövetkezendő napokban, tehát az autó még nem tart 100 %-on. Talán akkor sem tartunk annyinál, amikor itt végzünk, de szinte már minden készen áll Ausztráliára” – magyarázkodott Massa, aki egy másik nyilatkozatban a megbízhatóságot is dicsérte.
Felipe Massa csütörtöki 1:23.500-as idejét lágy gumikon futotta, közepes gumin azonban 1:24.6-ot ment. „A közepesen gyorsabb is lehettem volna, mert forgalomba kerültem a legjobb körömön. A hármas kanyarban meg kellett előznöm egy kocsit, és egy-másfél tizedet elveszítettem. 1:24.5 lehetett volna.” Mikor a brazilt emlékeztették, hogy Nico Rosberg 1:24.321 másodperces lenyűgöző kört teljesített szintén közepes abroncsokon az előző teszt utolsó napján, csak mosolygott. „24.3? Aha, tehát gyorsak!”