Bernie Ecclestone tavaly pécézte ki magának a Sebesség Templomának is nevezett monzai pályát, a legtöbb F1-es versenyt megrendező helyszínt, azzal az indokkal, hogy a szerződési feltételeket a pálya részéről katasztrofálisnak tartotta. Kiemelte, hogy 2016 után szépen elbúcsúznak Monzától – ezt később kiegészítette, hogy csak abban az esetben, amennyiben az olaszok nem hajlandóak egy új szerződés feltételeit teljesíteni.
Ez a kontraktus a versenyrendezés díját 11-12 millió euró helyett 20-22 millióban szabná meg évente, ráadásul az olasz parlament decemberben elutasította az adókedvezményeket is, amelyekre a pályának szüksége lenne. A hírek szerint ezt a kérdést közeljövőben újra megvitatják, a kormány pedig támogatja a Monzának kedvező döntést.
„2017 amúgy is el fog érkezni, Bernie Ecclestone-nal vagy nélküle” – nyilatkozta az olasz sajtónak Francesco Ferri, a monzai verseny szervezőjének új elnöke.
Az olasz autóklub, az ACI sokkal pozitívabban áll hozzá a kérdéshez, állításuk szerint mindent megtesznek, hogy Monzát megmenthessék. „Monza a Formula-1 legrégebbi pályája, ezt a rekordot pedig nem akarjuk elveszíteni” – mondta Angelo Sticchi Damiani, az ACI elnöke. „Az ügy szövevényes és nehéz. Nincs hely a hibázásra. Együtt kell működnünk, hogy lássuk, hogyan érhetjük el a célunk, ami az, hogy Monza az Olasz Nagydíj helyszíne maradhasson 2017-től 2020-ig.”
A Formula-1-es világbajnokság indulása, 1950 óta 1980 kivételével – amikor az Olasz Nagydíjat Imolában tartották – Monza minden évben a versenynaptár állomása volt.