A Renault idén fűzte szorosabbra kapcsolatát a Red Bull-lal, amelynek motorpartnereként a múltban négy egyéni és ugyanennyi konstruktőri bajnoki címet szereztek – gyakorlatilag az energiaitalosok a franciák gyári istállójának nevezhetők. Az idei évtől ráadásul rajtuk és B-csapatukon, a Toro Rossón kívül senkinek sem szállítanak erőforrásokat. Ennek ellenére elképzelhető, hogy stratégiájuk 180 fokos fordulatot vesz, és a közeljövőben ismét saját csapattal indulnak, ám nem a nulláról felépítve, hanem egy jelenlegi alakulatot megvásárolva.
„A marketing miatt vagyunk itt” – szögezte le a Renault Sport ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul az Autosportnak. „Ezért ha marketingszempontból szükség van arra, hogy máshogy csináljunk bizonyos dolgokat, akkor nyitottak vagyunk rá. Nincs szó egóról. A prioritás az, hogy marketingüzeneteinket a legköltséghatékonyabb módon adjuk át.”
Kiemelte azt is, jelenlegi helyzetükben túlságosan a Red Bullra vannak utalva. „2014 nagyon költséges volt számunkra. Négy ügyfélről, köztük nagyon jó csapatokról, beleértve enstone-i kötődéseinket (a Lotust, amely az egykori gyári Renault utódja) két csapatra váltottunk, amelyek egyaránt a Red Bull tulajdonába és irányítása alá tartoznak. Azt jelenti, hogy gyakorlatilag egyetlen ügyfelünk van, a prioritás pedig az, hogy ezt az ügyfelet kielégítsük.”
„Ebben a szituációban azonban teljesen a Red Bulltól függünk. Fenntartható ez a Renault számára? Ez egy kérdőjel. Nem mondok igent, de nem mondok nemet sem. Egyelőre jó kapcsolatot akarunk velük folytatni” – fogalmazott Abiteboul, de kérdéses, hogy ezt mennyire segítik elő az ehhez hasonló nyilatkozatok.
Az Autosport értesülései szerint Bob Bell segítheti a Renault-t tervei mérlegelésében. A Mercedestől távozó technikai igazgató dolgozott korábban a franciáknál, és bár szóba hozták a Ferrarival, jelenleg szabadúszó. „Bob fantasztikus személy, régóta ismerjük őt. De tudtommal nincs kifejezett háttere a motorok terén, ezért jelenleg nem tudom elképzelni őt a motorrészlegünkön” – kommentálta ezt az értesülést Abiteboul, ám hozzátette: „A világ tele van lehetőségekkel, a jövő pedig ismeretlen. Azt még meg kell írni.”
Éppen egyidejűleg merültek fel azok a pletykák is, amelyek arról szóltak, hogy az Audi megvásárolná a Red Bullt. Dietrich Mateschitz, az energiaital-birodalom főnöke mindenesetre cáfolt: „Nem tudok semmiről” – nyilatkozta a Speed Weeknek.