DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Az Aston Martin áll a Manor mögött?

Bár a valószínűsége nem túl nagy, többek között ezt pletykálják a barcelonai teszten. A többi fő beszédtémáról is beszámolunk, mint Wehrlein teszteléséről, új F1-es szabályokról és a sisakcserék betiltásáról.

A formulaspy.com összegezte a fő témákat, amelyekről a Formula-1-es közösség beszél Barcelonában, a második teszt helyszínén. Ezek közül kiemelkedik a Manor csapattal kapcsolatos: a Marussia jogutódja mögé új befektetők álltak, akiknek célja, hogy rajthoz álljanak a 2015-ös szezonban.

A szerző rámutat, hogy a pletykának nincs sok valóságalapja, vélhetően az Aston Martin és Daimler/Mercedes közötti, utcai autók frontján való együttműködés keltette életre. A cégnek azonban már van egy fontos gyári programja, a WEC a GT kategóriákban, emellett az elmúlt pár évek mindegyikében pénzügyi veszteséggel zárt – habár nem túl jelentőssel. Tőkéjére azonban szüksége lesz a közeljövőben megjelenő új sorozatához. Vélhetően nem most vágnának bele egy adósságoktól szenvedő kiscsapat megvásárlásába.



Beszélnek a teszten tavalyi autóval felbukkanó Force Indiáról, és az azt vezető Pascal Wehrleinről is. A 20 éves német versenyzőt az elmúlt fél évben kezdte komolyan támogatni a Mercedes, pedig az igazat megvallva egy (legfiatalabbként megszerzett) DTM-es futamgyőzelmen kívül nem sok minden áll a háta mögött. A Mercedes azonban a Red Bull-lal vagy Ferrarival ellentétben nem rendelkezik komoly utánpótlás-programmal, ezt igyekezhetnek bepótolni. Wehrlein pedig fontos tényező lehet az alkuban abban az esetben, ha a Lewis Hamiltonnal való szerződéshosszabbítás nem halad zökkenőmentesen.

Ellentmondásos a valószínűleg 2017-ben érkező új szabályok megítélése. Hangosabb és erősebb motorok, vonzóbb autók jönnek, de talán nem ezekkel a kérdésekkel kellene igazán foglalkozni: tavaly ugyanezen a teszten még kettővel több csapat jelent meg, egy istálló pedig régi autójával gurul pályára, a napok felében nem is egy saját versenyzővel. A Williams szakembere, Pat Symonds pedig már korábban kiemelte, 1000 lóerő korántsem jelent törvényszerűen nagyobb látványosságot.

Nem meglepő, hogy nem örvend túl nagy népszerűségnek a sisakfestések év közbeni cseréjének betiltása sem. Az indoklás elég ingatlan lábakon áll: a nézők nehezebben tudják megkülönböztetni a versenyzőket, ezért elvesztik érdeklődésüket. Valójában egy különleges festés inkább jobban felhívja a figyelmet adott pilótára, gondoljunk csak Jenson Button rózsaszín fejvédőjére, amellyel édesapja előtt tisztelgett, vagy arra az alkalomra, amikor Kimi Raikkönen James Hunt dizájnját használta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: