Pénteken jelentették be, hogy Isack Hadjar foglalja el a Red Bullhoz fellépő Liam Lawson helyét a Racing Bullsnál, így a Formula-2-ben idén bajnoki ezüstéremig jutó ifjonccal vált teljessé a 2025-ös F1-es rajtrács.
Hadjar az F2-es tempója és eredményei mellett elsősorban azzal irányította magára a figyelmet idén a nevelőszériában és a Formula-1-es edzéslehetőségei alkalmával egyaránt, hogy meglehetősen hevesen reagált bizonyos helyzetekben a csapatrádióban. És pontosan ez az, amiben Helmut Marko szerint is fejlődnie kell a franciának:
„Először is, azt kell mondanom, hogy Isack több mint 80 pontot bukott technikai problémák miatt. Már az is óriási eredmény volt, hogy így is motivált maradt és megőrizte a sebességét” – elemezte a Red Bull F1-es szakmai tanácsadója Hadjar 2024-es szezonját az Inside Line F1 Podcast adásában.
„Isack gyors, de kontroll alatt kell tartania az érzelmeit és koncentrálnia kell. Az egyik példa erre, amikor Monte-Carlóban bejött a biztonsági autó, és valaki hirtelen előtte termett. Morgolódott és panaszkodott, hogy ’miért?’, és így tovább. Közben pedig a srácnak hidegek voltak az abroncsai, így támadnia kellett volna őt ahelyett, hogy folyamatosan rádiózott.”
„Szóval általánosságban a fontos dolgokra kell fókuszálni és kevesebbet hibát elkövetnie, mint a megforgása Abu Dhabiban a pénteki szabadedzésen. Legyen kiegyensúlyozottabb, de a sebesség és minden megvan. A többi a rutinnal jön majd.”
Amivel Hadjar meglepetést okozott az F1-es teszten
Hadjar az Abu Dhabi Nagydíjat követő teszten még nem az RB, hanem a Red Bull autóját vezethette: ő teljesítette az újoncteszt részét a programnak, miközben a versenyzői ülés szempontjából újfent mellőzött Yuki Tsunoda a gumiteszten vett részt. Az energiaitalosok F1-es vezére, Christian Horner szerint pedig meglepetést okozott, hogy Hadjar gyorsabb volt a japánnál:
„Isack egy újabb tehetség. Gyors. Beugrott az autóba, és gyorsabb volt Yukinál a múlt heti teszten, amire felkapták az emberek a fejüket. Határozottan egy nyers tehetség, akinek szüksége van némi csiszolásra, de a sebessége megvan.”
„Balszerencsés volt a Formula-2-ben, hogy lemaradt az utolsó futamról a rajtnál fellépő technikai hiba miatt. De ott is lenyűgözött, különösen a tempójával. Érdekes lesz látni, hogyan alakulnak majd a dolgok.”