DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Ötven új szakember érkezett a Lotushoz

Ezzel létszámban utolérték a Williamst, ami a csapatfőnök tolmácsolásában azt jelenti, hogy a pályán is egymással csatázhatnak. Pénzügyi keretük is nagyjából akkora, mint az F1 tavalyi harmadik helyezettjének.

Egy évvel ezelőtt a Lotus anyagi gondokkal és szakemberek távozásával küszködött: James Allison mellett, aki a Ferrarihoz pártolt át, számos más dolgozó is távozott a cégtől. Autójuk mindössze 10 pontot szerzett, részben amiatt, hogy a Renault-tól nem kaptak elegendő támogatást. Idén a Mercedes motorjára váltanak, emellett pedig az anyagi gondok és a létszámhiány is tisztázódtak, árulta el a csapat tulajdonosa és vezetője, Gerard Lopez.



„Több mint 50 embert toboroztunk, főleg az aerodinamikai és CFD részlegekre. Most már több mint 480-an vagyunk” – árulta el Lopez a francia Auto Hebdo lapnak. „Nem könnyű ilyen mértékben specializálódott szakembereket találni, és létező munkacsoportokba illeszteni őket, valamint átszervezni más csoportokat, hogy integrálni tudják őket. Még a legjobb iskolák legjobb diplomásainak sincs elképzelésük arról, mi vár rájuk egy F1-es csapat tervezési részlegén. Magadnak kell tapasztalatot gyűjtened. Ez időbe telik.”

A Lotus személyzete még így is messze elmarad a legnagyobb istállókétól, Lopez azonban kiemelte, a számok önmagukban nem jelentenek előnyt. „Tudom, hogy az elmúlt években voltak olyan nagy, 850 fős csapatok, amelyek nem teljesítettek jobban az 500 fős csapatoknál.”

Ezután hasonlította a Lotust a Williamshez, amely hozzájuk hasonló létszámmal – és Mercedes-motorral – harmadik helyet ért el a konstruktőri bajnokságban 2014-ben, az idei évre pedig többen is a domináns Lewis Hamilton és Nico Rosberg legnagyobb ellenfeleként nevezték meg őket. „A Lotus és Williams körülbelül egálban áll személyzet és költségvetés terén. Mi legyőztük őket 2013-ban, ők pedig legyőztek minket tavaly.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: