DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Lotus: A Red Bull miatt szenvedtünk tavaly

Az idén már Mercedesszel dolgozó alakulat főnöke, Gerard Lopez a Renault hozzáállását okolja: azért nem jöttek az eredmények 2014-ben, mert minden figyelmükkel a Red Bullra koncentráltak.

A Red Bull négy világbajnoki címet nyert a Renault erőforrásaival, a tavalyi nehéz szezon hatásaként pedig azon ügyködött, hogy szorosabbra fonja kapcsolatát a franciákkal, és mintegy gyári csapatukká váljon. Ténykedése sikerrel járt: míg a Renault V6-osát tavaly négy csapat is használta, idén már csak kettőnek jut belőle, a Red Bullnak és B-alakulatának, a Toro Rossónak. A Caterham csődbe ment, a Lotus pedig – amely éppen a Renault gyári csapatából született – katasztrofális szezonja után a Mercedes erőforrásaira vált.

„Habár folyamatosan próbáltuk javítani az E22-t, a 2014-es évünk gyakorlatilag nyolc-kilenc versennyel az utolsó nagydíj előtt véget ért” – kezdte Gerard Lopez csapatfőnök az Auto Hebdo lapnak a tavalyi konstrukció nehézségeivel. Az autó Romain Grosjeannal és Pastor Maldonadóval mindössze háromszor fért be a legjobb tíz közé, 10 pontot szereztek összesen.



„Amint megértettük, hogy az autó leszorítóerőt veszít kanyarodás közben, és rájöttünk, hogy miért, elkezdtük felülvizsgálni az aerodinamikát. Egy olyan új karosszérián kezdtünk dolgozni, amely jobban alkalmazkodik ezekhez a körülményekhez, függetlenül attól, hogy Renault vagy Mercedes erőforrást használunk majd.”

Végül, mint ismert, voksukat a Mercedes mellett tették le. A megállapodást októberben jelentették be, habár több hónap óta nyílt titok volt. „Az új erőforrás is különbséget fog jelenteni, habár nem a Renault-t terheli az egyedüli felelősség a gyászos 2014-es szezonért. Ennek ellenére nekik is hasznosabb lett volna, ha nem koncentrálnak minden erejükkel egyetlen csapatra” – szúrt oda végül a korábbi motorszállítónak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: