Mint ismert, a Force India kihagyta a szezon első, jerezi tesztjét – új autójuk, a VJM08 nem készült el időben, a régivel pedig spórolás miatt inkább nem jelentek meg. Felmerültek különböző hírek, melyek szerint a csapat anyagilag a szakadék szélén áll, nem fizetett beszállítóinak, és ezért csúszik a VJM08 gyártása. Ezt mintegy megerősítve a csapat beismerte, hogy az új modell valószínűleg a második, február 19-én kezdődő barcelonai tesztre sem fog elkészülni, csak az utolsóra, amely február 26-án indul, szintén Barcelonában. Az alakulat legújabb nyilatkozata azonban már ezért a határidőért is aggódik.
„A kérdés számomra egyedül az, hogy a harmadik teszt mekkora hányadában tudunk részt venni” – mondta Bob Fernley csapatfőnök-helyettes a BBC-nek. Bizonyos pletykák már a Force India szezonnyitón szereplését is megkérdőjelezték, ehhez képest valóban pozitívnak tűnik a munka tempója, ahhoz képest kevésbé, hogy az autó több mint egy hónappal később készülhet el a kelleténél.
„A második tesztre biztosan nem lesz kész, habár azt a lehetőséget mérlegeljük, hogy elvisszük a 2014-es autót, hogy a versenyzők dolgozhassanak, és a gumikról szerezzünk némi információt” – árulta el Fernley. A tervekre nem árt szkeptikusan tekinteni, hiszen Jerezben ugyanerről volt szó, az anyagiak miatt mégis lemondták a szereplést. „Remélem, hogy eljutunk a harmadik teszt elejére a 2015-ös autóval. Annyit kell kihoznunk belőle, amennyit csak tudunk.”
Fernley a csúszás egyik okaként a Toyota-szélcsatornára való várakozást nevezte meg, ugyanakkor beismerte, van alapja a kifizetetlen beszállítókat illető pletykáknak. Ezek a technológiai partnerek sokkal kevésbé rugalmasak a fizetést illetően, mióta a nagy tartozásokat felhalmozó Caterham és Marussia csődbe jutott. Ugyanerre vezethető vissza, miért nem látnák szívesen utóbbi istállót viszont a mezőnyben.