A tesztelés eredményességéről sokat mond, ha az egy évvel korábbival hasonlítjuk össze – amely az új autók legelső próbája volt. A legjobb köridő két és fél másodpercet javult (Kevin Magnussen 1:23.276-os eredményt ért el 2014-ben, idén Kimi Raikkönen 1:20.841-et repesztett), 1470 helyett összesen 2294 kört tett meg a mezőny.
„A négy jerezi nap meglehetősen eredményes teszt volt, minden jelen levő csapatnak sokkal több pályán töltött időt sikerült begyűjtenie, mint egy évvel korábban” – értékelte a látottakat Paul Hembery, az olasz gumigyártó motorsport-igazgatója. „Ez megmutatja, milyen fenomenális szintre fejlődött a jelenlegi hibrid technológia. Különböző időjárási körülményekkel találkoztunk az abroncsokat rendkívül koptató jerezi aszfalton, és nem adódtak problémák, a versenyzőktől általánosságban pozitív megjegyzések érkeztek.”
A Pirelli 284 szettet bocsátott a mezőny rendelkezésére hat különböző keverékből, amelyek között a különleges, kifejezetten tesztre gyártott „kemény téligumi” is szerepelt. „A ’kemény téligumi’ prototípus-keverékünk – amelyet speciálisan a tesztre terveztünk, gyors felmelegedéssel – egyértelmű elismerést kapott, mivel használata széleskörű volt a versenyzők között.”
„Ami a gumik perspektíváját illeti, a két teszt Barcelonában a hónap későbbi részében reprezentatívabb lesz, feltéve, hogy az időjárás kedvező marad. Egyértelmű, hogy az autók jelentős evolúción mentek keresztül 2014 óta, és újabb javulásokat várunk, mielőtt márciusban Melbourne-be érünk” –zárt Hembery.
További, a Pirelli infografikájával illusztrált érdekes számadatok itt olvashatók.