A botrány alaposan megtépázta a Volkswagen Csoportot, egyesek arra számítottak, hogy a történtek hatással lehetnek a konszern kiterjedt motorsportprogramjára is, amely számos kategóriát magába foglal a Volkswagen, Audi és Porsche márkák révén. Matthias Müller – a Porsche korábbi vezérigazgatója, a lemondott Martin Winterkorn utódja – azonban kijelentette, nem fogják csökkenteni érdekeltségeiket a különböző bajnokságokban.
„A programokat nem fenyegeti az a veszély, hogy töröljük vagy számottevően csökkentjük őket, a sport ugyanis nagyon fontos a csoport és a márkák számára. Nem kérdőjelezzek meg a motorsport-tevékenységeinket” – idézi az Autosport a WEC hétvégi szezonzáróján elhangzottakat. Müller hozzátette: „2015 óriási szezon volt hatalmas sikerrel, a csapatok részéről pedig kivételes erőfeszítésekkel.” A Volkswagen a rali-világbajnokságon győzött, a Porsche révén pedig a WEC bajnoki címét szerezték meg.
Az Autosport kiemeli, hogy Müller kijelentése ellenére a Porsche várhatóan csökkenti jelenlétét a WEC-ben, igaz, nem a prototípus-kategóriában, hanem a GTE Pro osztályban, ahol szintén elnyerték az egyéni és konstruktőri bajnoki címeket. A gyári Manthey csapat valószínűleg nem vesz részt a 2016-os szezonban, helyette az évet az új GT-szabályokhoz alkalmazkodó 911 fejlesztésére fordítják. Lehetséges azonban, hogy a Proton csapat színeiben indítanak egy gyári támogatású autót.