DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Egyéb

Izgalmas hétvégén debütált a B3R a SEAT Eurocupban

A franciaországi Paul Ricard Circuit versenypályán vette kezdetét a 2015-ös SEAT LEON Eurocup, mely idén hét állomással járja be a kontinens leghíresebb pályáit.

A hétvégén tizenöt csapat 30 pilótája mérte össze tudását a meglehetősen trükkös pályán, ahol az időjárás is megtréfálta a pilótákat. A HELL Racing Team két versenyzője izgalmas csatákat vívott mindkét futamon.

A napsütéses időben zajló szabadedzések után szombaton, az időmérőn már eső fogadta a versenyzőket, így a teljesen megváltozott körülmények között a szabadedzés tapasztalatait nem tudták kamatoztatni. A pályát korábban csak szimulátor alapján ismerő Bús Edinának és a most debütáló ifjoncnak, Fekete Dominiknek a nedves pályán teljesen másképp kellett autóznia. „Sajnos az időmérőn mindent el kellett felejteni, amit a szabadedzésen a beállításokra rendelkezésünkre álló időben kitapasztaltunk. Még ha ezalatt szereztünk is némi pályaismeretet, ami persze nem összehasonlítható azokkal a gyári csapatokkal, akik már teszteltek a pályán, most teljesen másra kellett készülni az esőgumikkal, abszolút más íven kellett autózni!” – mesélt az időmérőről Edina, ahol ő a 21., Dominik pedig mögötte a 22. helyet szerezte meg. A nagyon szoros mezőnyben már pár tizedes köridő javulás is több pozíciós előnyt jelenthetett volna, azonban ahogyan az esőben még soha nem versenyző Dominik is megfogalmazta, beigazolódott, amit már a szimulátor alapján is sejteni lehetett, vagyis hogy a pályán meglehetősen nehéz olyan kört menni, ami hibátlan.



A szombat délutáni első futamon a csapat jól döntött, amikor a felhős égbolt ellenére bízott abban, hogy a félig felszáradt pályára inkább a slick gumikkal engedi fel a cupracereket. Az első futamon Edina ismét nagyon jól kapta el a rajtot, és folyamatosan körről-körre sikerült előrébb lépnie sorra nyerve a csatákat, és 4 körrel a vége előtt már a 15. helyért harcolt, amikor a korábbi ütközés miatt sérült hűtőből teljesen elfolyt a víz, és a felforrósodott motor miatt fel kellett adnia a versenyt. Dominiknek sikerült az első futamon végigmennie értékes tapasztalatokat szerezve a sűrű mezőnyben kialakult küzdelemben, sikeresen profitált az előtte történő balesetekből, így három helyet javítva a 19 helyen végzett. 

A vasárnapi futamra az egyik szombati ütközése miatt –amikor versenyzőtársát keresztbe állította – Edina 5 helyes büntetést kapott, így a mezőny hátsó feléből kellett felvennie a küzdelmet. A rajtot ismét sikerült jól elkapnia, azonban már a verseny elején megütötték az autóját, így pár körrel a vége előtt a kanyarokat alig tudta bevenni. „Sajnos a szerencse ezen a hétvégén nem állt mellettünk: szombaton pórul jártam, vasárnap az időjárás és az autó beállítása is tökéletes lett volna, de ezúttal az autóm sérülése hátráltatott, mivel túlkormányzott lett, de így is örültem, hogy egyáltalán be tudtam fejezni a futamot, hat helyet javítva.” – értékelte a B3R pilótája a vasárnapi futamot. Dominik a verseny első felében egy ütközés következtében kiállni kényszerült, így nem tudta tovább folytatni a versenyt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: