DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Egyéb

Menetpróba - Lexus RX450h Luxury

Teljes erőbedobással bővíti szabadidőautó-kínálatát a Lexus, ennek köszönhetően pedig próbára tehettük az európai SUV-választék csúcskivitelét.

Az új RX már a negyedik generációs modell, a külsejéről pedig el lehet mondani, hogy a műfajban az egyik legegyénibb. A karosszéria alakja, megtört vonalai hasonlatosak az angolok helyből felszálló vadászgépéhez, a Harrierhez. A kocsinak álló helyzetben is vad és energikus külsőt adó lemezek alatt viszont a katonás praktikum helyett kényeztető luxus található: a fülkében hatalmas a tér, a kifinomultságról pedig annyit, hogy az elegáns, fekete fabetét a Yamaha zongorarészlegétől érkezett. Különlegessége azonban nemcsak ez, hanem, hogy a benne lévő mintát lézerrel gravírozták...

menetproba-lexus-rx450h--2016-05

A fékezéskor, motorféküzemben megtermelt és eltárolt árammal lehet némán gurulni, talán ez a lopakodó üzemmód illik a legjobban az RX-hez


Persze nem kizárólag ezek a dolgok varázsolják el az utasokat: akad itt szó szerint hangtalan elektromos ablakemelő, álomfinomságú egérvezérelte, szélesvásznú, osztott monitoron kommunikáló központi kijelző, a hátsó utasoknak előkészített LCD monitor, és még számtalan csoda, melyet 2016-ban az autóipar kínálni képes.

Miután az utastér az extrém csendes kategóriába sorolható, ide nem illik a dízelhajtás. A megfelelő választás a 263 lóerős V6-os benzines erőforrás, amely imponáló teljesítményt nyújt, ráadásul két villanymotor is támogatja. A hátsó kerekeket 68 lóerős hajtja (nincs is hátramenő kardántengely), elöl 167 lóerő plusz áll rendelkezésre. Százra 7,7 másodperc alatt gyorsul, ilyenkor a V6-os hangja is előtör, a villanymotorok pedig késlekedés nélkül tolni kezdenek. Az autó igazi arca viszont a csendben gurulás.

 

Az első utasülésből nem spórolták ki a motoros állítást, a kényeztetés mellett praktikus is az RX, a hátsó ülés ülőlapja előre-hátra mozgatható, plusz pont, hogy a háttámla is állítható. Így nincs gond a térrel és a fülke személyre szabásával. A csomagtartó alapállapotban az akkumulátorok miatt nem túl méretes, mindössze 539 literes, lehajtott hátsó ülésekkel már 1612 literes tér várja a táskákat.

A legviccesebb dolgot a végére hagytuk, ami mutatja, hogy a Lexus hibrid technikája hol tart. A minden földi jóval felszerelt 2100 kilós városi terepjáró a 3,5 literes benzinmotorral és a villamos hajtással, 7,5-8 literes fogyasztást produkált.

Ha valaki a vad külsőhöz passzoló erőteljes menettulajdonságokat vár, azt is szállítja az RX450h

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4890/1895/1685 mm

Motor: 3465 cm3, 263 LE/6000, +2 villanymotor, 313 LE

Gyorsulás (0–100 km/h): 7,7 s

Ár: 23 410 000 Ft (alapár: 16 900 000 Ft)

Tesztautó: Toyota Central Europe Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: