A legnagyobb autósport-szériák hatalmas erőforrásokat fordítanak arra, hogy új közönségeket nyerjenek meg maguknak: az alig két éve indult Formula-E máris élen jár ebben, de a WTCC szorosan ott van az elektromos sorozat nyomában. A Túraautó-világbajnokság az idén bevezetett WTCC Premium mellett Facebookon, Instagramon és a Twitteren is exkluzív tartalmakat oszt meg az évad eseményeiről, melyekről Francois Ribeiro, a sorozat promótere bővebben is mesélt a Formula.hu-nak.
A francia egészen érdekes választ adott arra a kérdésre, hogy a kilencszeres rali-világbajnok, Sebastien Loeb elvesztése mit jelent a WTCC-nek. „Inkább a közösségi média miatt aggódtam Sebastien távozásakor, hiszen amikor elment, rengeteg rajongót vitt magával” - mesélte RIbeiro. „Ennek ellenére háromszor akkora lett a forgalmunk Facebook-on, Instagramon, és Twitteren három hétvégét követően, mint a tavalyi év ugyanezen szakaszában.”
„Például ott van Lopez pénteki köre a Hungaroringről, amit megosztottunk: 200 ezren látták egy nap alatt - ezt pedig nem lehet pénzért megvenni. Aztán ott az összefoglaló Szlovákiából: beletettük Lopez rádiózását is, majdnem 100 ezres nézettséget hozott - ilyet nem csináltunk korábban. Elég csak megnézni a többi szériát: a WEC és a Formula-E is nagyszerűen teljesít, a MotoGP pedig mindenki előtt jár ezen a téren. A Forma-1 azonban nem nagyon tesz semmit” - tette hozzá a francia.
A WTCC promótere korábban azt mondta, hogy nem kívánja kommentelni az F1 eseményeit, a Formula.hu-nak viszont a saját sorozatát hozta fel példaként. „Nem tudom, nincs rá válaszom, sőt, nem is értem” − utalt Ribeiro az F1 viszonylagos távolságtartására a közösségi médiától. „Mi megcsináltunk a WTCC Premium TV-t, hiszen a statisztikák azt mondják, hogy a 25 év alattiak egyáltalán nem néznek televíziót, csak okostelefonjaikon, vagy a tabletjeiken. Ha nem viszed a sportágat olyan készülékekre, melyeket használnak, persze, hogy elveszíted őket. Nagyon sokba kerül a Premium TV megalkotása, de ha fiatalabbakat szeretnénk megnyerni magunknak, akkor nincs más választásunk. Ez jelenti a jövőt.”
A WTCC számára nagyon fontos a közönsége, ezért maga Ribeiro is közbenjárt a csapatoknál. „Emlékszem, amikor elkezdődött a WTCC 2005-ben, ennyi történt: tévé, tévé, tévé. Aztán a tévére és a nyomtatott sajtóra fókuszáltunk, később pedig jött az internet, a hivatalos honlap, és így tovább, óriási közönséget elérve. Ezért is csináltuk meg a szurkolói zónát. Azt akartam, hogy minden ingyenes legyen, és megkértem a gyártókat és a szponzorokat, hogy csináljanak programokat: hozzanak dj-t, legyen merchandising, szimulátorok, hiszen a pilótákat olyan közel kell hozni a rajongókhoz, amennyire csak lehet.”