Noha a Volvo és a Polestar Racing korábban már szerepelt a WTCC-ben, teljes felkészültséggel idén kapcsolódnak be először a küzdelmekbe, két korábbi svéd túraautó-bajnokkal, Thed Björkkel és Fredrik Ekblommal az S60-asok volánjánál. A szakma részéről az az általános vélekedés, hogy a Volvo akár olyan teljesítményre is képes lehet első gyári szezonjában, mint anno a Citroen, de gyártó motorsport-igazgatója sietett tiszta vizet önteni a pohárba.
„Mindannyian versenyzők vagyunk, és jól szeretnénk szerepelni, de ha a realitások talaján maradunk, valószínűtlen, hogy már első évünkben bajnokságot fogunk nyerni” - nyilatkozta Alexander Murdzevski Schedvin a Motorsport-Total.com-nak, aki úgy véli, hogy 2016 inkább a tanulásról, mintsem a győzelmek üldözéséről fog szólni.
„Örülnénk neki, hagy nyerni fogunk, de ha nem így lesz, és mégis fejlődni fogunk, akkor is boldogak leszünk. Mindenekelőtt abban reménykedünk, hogy elkerülnek minket a problémák, melyeknek köszönhetően időt veszítenénk, így minél több adatot sikerül majd nyernünk.”
Ami azt illeti, a gyártót nem igazán hozza lázba a konstruktőri bajnokság - ezért indítanak csak két autót 2016-ban, ennek köszönhetően pedig nem vehetnek részt a MAC3-nak nevezett csapatidőfutamban. Murdzevski Schedvin azt viszont nem zárta ki, hogy a szezon későbbi részében, reklámcélból indítani fognak harmadik autót is.
A Volvo történetének kezdete a WTCC 2007-es, anderstorpi fordulójára datálódik: Rickard Rydell a győzelmet Nicola Larinitől, a show-t pedig a Volvo elől lopta el, de Robert Dahlgren révén a svéd gyártó elkezdte pályafutását a világbajnokságon (a pilóta 8. lett a második versenyen, de vendégszereplése miatt nem kapott pontot érte) - érdekesség, hogy Ekblom is azon a hétvégén ejtette meg debütálását, a BMW Team UK színeiben.