Az eredeti elképzelés szerint a 26 kilométer hosszú pályán egyetlen egyórás futamot tartottak volna dupla pontokkal és a WTCC-ben eddig ismeretlen bokszkiállással. A bajnokságot szervező Eurosport Events vezetője, Francois Ribeiro figyelmét azonban felhívták, a hosszú futam túlságosan szétszórhatja a mezőnyt, ez pedig semmissé tenné az izgalmakat. Helyette két külön futamot tartanak meg, de közvetlenül egymás után, minimális szünettel, és az autók szervizelése sem lesz megengedett.
"A Nürburgringre nem csak azért megyünk, hogy a legnehezebb sportkihívás elé állítsuk a csapatokat, hanem azért is, hogy a lehető legjobb TV-műsort produkáljuk" - mondta Ribeiro. "De amikor egyórás versenyről beszéltünk, tudtuk, hogy kockázatos lenne 25 autóval, mivel a mezőny nagyon hamar szétszóródna. Az első ember, aki erre felhívta a figyelmem, Yvan Muller volt, aki bizarr módon még sosem versenyzett a pályán."
"Azt kérdezte, biztos vagyok-e benne, hogy a mezőny egy órán keresztül egyben fog maradni? És rögtön azt gondoltam, igaza van. Emiatt megtartjuk a kétversenyes formátumot, mindkettő három körből fog állni. Az időmérő határozza majd meg az első futam sorrendjét. A másodikon fordított rajtrács lesz érvényben, vagy az első verseny legjobb tíz helyezettjét, vagy a Q2-eseket fordítjuk meg, ezt majd a túraautó-bizottság ülésén döntjük el október 30-án. De ami biztos, szupergyors rajtprocedúra lesz, nem lesznek vendégek a rajtrácson, csak öt perc, és újra verseny."
Ribeiro megemlítette, valószínűnek tartja, hogy a csapatok élni fognak a lehetőséggel, és Nordschleife-specialistákat toboroznak erre az egy versenyre, így növelve a rajtrács létszámát. "Meg vagyok győződve, hogy tapasztalt Nürburgring-versenyzők fognak érkezni. Ez egy jó dolog, egy kicsivel több "™Németországot"™ fog a WTCC-be hozni."
Kiderült továbbá, hogy a csapatok április 27-én közös teszten fognak részt venni a pályán, a versenyhétvégére május közepén kerül sor.