DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
WTCC

Michelisz - Plusz lóerők és bővülő Honda-család

Bár néha úgy érzem, hogy ez a kilenchetes nagyszünet a WTCC-ben hosszabb, mint egy Tolsztoj-regény, azért vannak események a sorozat háza táján. Jön az új motorcsomagunk?

Már korábban bejelentették, hogy Rickard Rydell több mint két év kihagyás után 2015-ben Honda Racing Team Sweden csapatnév alatt egy TC1-es Honda Civic-kel visszatér a WTCC-be. Arról lehetett olvasni, hogy a svéd pilóta nagyon készül a következő szezonra.
örömteli, hogy bővül a Honda-család, ráadásul egy komoly névvel. Rickard Rydell éveken keresztül ért el sikereket a brit túraautó-bajnokságban, a WTCC-ben pedig a SEAT gyári pilótájaként többszörös futamgyőztes volt korábban, erősíteni fogja a márkát. A Citroën elleni küzdelemben nagyon fontos, hogy a Honda egységében izmosodjon. Nem az számít, hogy jövőre négy helyett öt vagy hat Honda lesz-e a mezőnyben, hanem az, hogy minőségi legyen a bővülés, Rydell személye pedig garancia erre. Egyszer-kétszer versenyeztünk már egymás ellen, de nem mondanám, hogy személyesen ismerem, mert sosem alakult ki közöttünk a köszönéses viszonynál több. Ugyanakkor abban biztos vagyok, hogy általa több információhoz juthatok saját magamról is, hiszen ő egy újabb komoly viszonyítási pont lesz nekem, akitől elleshetek néhány apróságot.



Augusztusban a Honda gyári csapatának két pilótája, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro versenykörülmények között próbálta ki magát a Nordschleifén. A "Zöld Pokol" 2015-ben a WTCC egyik helyszíne lesz.
Sok háttér-információ hozzám sem jutott el ezzel kapcsolatban, én is csak annyit tudok, hogy rajthoz álltak ezen a hatórás versenyen egy Honda Civic Type R-rel, amely tempóban jelentősen elmarad a WTCC-s modelltől. Ez az autó pályatanulásra alkalmas lehetett, de lényeges információkhoz valószínűleg a soron következő hétvégén, a szeptember 13-án esedékes négyórás ADAC Barbarossapreis nevű viadalon juthatnak majd, ahová már a TC1-es Civic-kel neveztek. A Nordschleife egy rendkívül bonyolult pálya, amelyen sokat kell menni ahhoz, hogy gyorsan és főleg biztonságosan végig érjen rajta az ember. Azzal, hogy ők már most ennyire komolyan készülnek, egyértelműen előnybe kerültek többek közt velem szemben is, de profi szinten így kell ezt csinálni. Csapaton belül mi is sokat beszéltünk már róla, hogy szükséges lenne elmenni oda tesztelni, mert a Nordschleifén a pályaismeret egyértelműen kompenzálhatja a technikai lemaradást, de nagy valószínűség szerint erre legkorábban jövőre keríthetünk csak sort.



Jövőre visszaállítják a Yokohama-kupa eredeti funkcióját, így nem a TC2-es pilóták, hanem ismét a privát csapatok külön versenye lesz, amelyek újra pénzdíjhoz juthatnak.
Ezzel nem következik be jelentős változás, mert idén az Eurosport Eventstől, a sorozat támogatójától kapott minden privát csapat dotációt, amely mértékében nagyjából azonos volt azzal, amit a korábbi években nyerni lehetett a Yokohama-kupán. Tehát a Zengő Motorsport életében nem sokat jelent majd ez az újbóli pénzdíj. Persze a presztízs szempontjából más a helyzet, hiszen igazságtalan összehasonlítani az év végi pontversenyben a teljesen más lehetőségekkel bíró gyári és privát csapatokat. Ebből a szempontból nagyon örülök, hogy visszatér a Yokohama-kupa, csak kicsit keveslem a mezőny létszámát. Idén van kilenc gyári autó, és a maradék 8 privát pilóta a TC1-esek között. Ha már ki van írva egy külön bajnokság a privát csapatok számára, ennél népesebb mezőnyt szeretnék!



Bemutatták a 2015-ben debütáló új TC1-es Lada Vesta koncepcióautóját, amely a gyengén teljesítő Granta helyébe lép a túraautó-világbajnokságon. Az orosz gyártó olyan, eddig nem használt technológiákat is bevet, amelytől hatalmas előrelépésre számít.
A Lada három évre kötelezte el magát újra a WTCC irányába, és ezzel az új modellel úgy tűnik, hogy komoly lépést tehetnek a jó irányba. A Vestából sugárzik, hogy lehet belőle gyors versenyautót építeni. A Granta legfőbb hátránya az volt, hogy szerkezetében már utcai modellként is hátrányban volt mondjuk a Honda Civickhez vagy a Chevrolet Cruze-hoz képest, ha pedig ezt átviszed a versenytérbe, ott már nem lehet teljes mértékben kiradírozni ezt. A Vesta viszont felépítését tekintve is egy nyugati minőségű autót mutat, aerodinamikailag és méretében is sokkal hatékonyabbnak tűnik. Ha megfelelő technológiával fejlesztik motorikusan, jogos a várakozásuk, hogy jelentős ugrásra lesznek képesek a következő szezonban. És ez lenne a sorozat érdeke is!



Szeptember végén a Castrol Honda csapat előbb a Hungaroringen, majd a Slovakia Ringen is tesztel, és állítólag az új motorfejlesztést is kipróbálja.
A Honda gőzerővel dolgozik az új erőforráson, illetve egyes elemeken, amelyek a motort érintik. Az biztos, hogy még ebben az évben érkezik az autónkhoz egy módosított motorcsomag, ami egyrészt nagyon jó hír, mert mutatja, hogy van még lehetőség a fejlődésre. Másrészt abból a szempontból rossz hír is, hogy a motorcsere miatt büntetéssel kell számolnunk, tehát a fennmaradó nyolc futamból egyet be kell áldoznunk. Hogy szívem szerint melyik lenne az? A soron következő rövid, technikás, kevés egyenessel rendelkező pekingi pályán nem érzem fontosnak az új motort, nem hoz akkora előnyt és mivel nehéz előzni rajta, ott egy hátrasorolás megpecsételné a sorsunkat. Ideális esetben olyan pályán jönne jól a motorcsere, amelyen könnyen lehet előzni, ilyen például a sanghaji. Azt viszont nem tudom, mennyire lesz kiforrott az új erőforrás, és ha abból indulunk ki, hogy a Honda hazai pályájára, Szuzukába csúcsformában kell érkeznünk, jobb lenne minél előbb az autóban tudni a csomagot. Ami a teszteket illeti, én vezetni biztosan nem fogok, de mindkét helyszínen szeretnék ott lenni, mert rengeteg pluszt ad, hogy az egyes tesztnapok végén beszélhetek a versenyzőkkel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: