A túraautó-világbajnokságon a kezdetektől fogva külön értékelték a "gyári" és "privát" versenyzőket: utóbbiak külön pontrendszerben a Yokohama Trophy megnyeréséért küzdhettek. Az idei szabályváltoztatások miatt a mezőny az új (TC1) és régebbi (TC2) előírásoknak megfelelő autók keveréke, ezért a sorozat vezetői úgy döntöttek, a Yokohama Trophy ebben az idényben a TC2-es kategória legjobbjának jár majd. Ezt az értékelést jelenleg toronymagasan Franz Engstler vezeti. Érdekesség, hogy ezzel ellentétben a csapatok számára kiírt (szintén a gumiszállítóról elnevezett) trófeáért a három gyári alakulaton kívül minden együttes harcba szállhat.
Jövőre már csak TC1-es autók lehetnek a mezőnyben, így a Yokohama Trophyért ismét a privát versenyzők küzdenek majd meg. Minden versenyhétvégén 240 000 eurót osztanak szét a legeredményesebbek között. A szezon legjobb privát csapata nevezési díj nélkül vehet részt a rákövetkező év bajnokságában.
"A TC1-es és TC2-es autók átmeneti 2014-es éve után újraosztjuk erőforrásainkat, hogy privát TC1-es csapatokat támogassunk jövőre" - nyilatkozta Francois Ribeiro, a WTCC promótere.
A Zengő Motorsport is a privát csapatok közé tartozik (az alakulatok Yokohama Trophyjában idén is részt vesz), ennek ellenére kérdés, hogy jövőre ismét harcolhatnak-e a legjobb független versenyző címéért - amit Michelisz Norbert 2012-ben megnyert. 2013-ban címvédőként ugyanis Michelisz nem szállhatott harcba a trófeáért, ahogy első évében, 2009-ben sem. A Yokohama Trophy szabályai egyébként is mindig szövevényesek voltak, például Tom Coronelnek is rendszeresen ki kellett maradnia a különcsatából, míg saját csapattársai privát versenyzőnek minősültek.