A bajnokságot jelenleg vezető José-María López hazai pályán versenyez, közönsége hősként várja őt. Népszerűségben nyilván Sébastien Loeb sem sokkal marad el Pechito mögött: nyolcszor nyerte meg az Argentin Ralit. Yvan Muller pedig tavalyi győzelme színhelyére érkezik, minden bizonnyal azzal a szilárd elhatározással, hogy minél több pontot faragjon le hátrányából.
Az augusztus első hétvégéjén, az argentínai Termas de Río Hondo versenypályán rendezendő WTCC-forduló nemcsak a Citroën Racing, hanem a teljes mezőny számára különleges élmény lesz. Hogy megérthessük, miért, menjünk vissza egy évet az időben. Tavaly lépett először argentin földre a WTCC "cirkusza". Az óriási dél-amerikai országban hihetetlenül népszerű a túraautózás, három professzionális szintű bajnokság is fut: a Super TC2000, a Turismo Carretera és a Top Race. A szakág világbajnokságának bemutatkozása tehát már eleve nagy durranásnak számított.
Annál is inkább, mert egy bizonyos José-María López nevű argentin fiatalember, aki odahaza már akkor is ikon volt az autóversenyzést kedvelők körében, próbára tette magát a versenyen. Akkori autójának képességei nem voltak mérhetők a mezőny legjobbjaihoz, ezért kijelenthetjük: igazi hőstettet hajtott végre azzal, hogy megnyerte a második futamot. Az első futamban a negyedik VB-címéért küzdő Yvan Muller győzött.
Akkor történt, hogy Yves Matton felfigyelt Pechito teljesítményére. Néhány héttel később a fiatal argentin már a Citroën C-Elysée WTCC-t tesztelte - a legnagyobb titoktartás mellett. Lelkesedése, sebessége és technikai tudása egyértelművé tette, hogy helye van a 2014-es WTCC-szezonba benevezendő harmadik gyári Citroën volánjánál.
Alig egy évvel a történet kezdete után a 37-es rajtszámú López a legelső, marrákesi időmérő óta vezet a pilóták versenyében. öt győzelmével lassacskán nem alaptalanul álmodozhat arról, hogy 1957 után először ismét lehet argentin világbajnoka az autósportnak (akkor nyerte ötödik VB-címét a Formula-1-ben a legendás Juan Manuel Fangio).
VÉGET ÉR A NYÃRI SZÜNET
A legendák és szimbólumok után térjünk vissza a realitásokhoz: a hathetes nyári pihenőt a csapat arra használta fel, hogy átvizsgálják az autókat. Ezt követően Antwerpenben hajóra került a teljes "háztartás", az Atlanti-óceánt áthajózva szerencsésen megérkeztek Buenos Aires-be, majd útra is keltek a fővárostól 1200 km-re fekvő Santiago del Esteróba.
A szezon első fele nagyon sűrű volt: 11 hét alatt hét versenyre került sor. A Citroën Racing pilótáinak volt mit kipihenniük, de nem semmittevéssel töltötték a nyári szünetet. Sébastien Loeb részt vett a goodwoodi Festival of Speeden és a Le Mans Classic-on, majd néhány napot családja és barátai körében töltött a Földközi-tenger partján. Yvan Muller nem tud elszakadni a megmérettetésektől: fizikai kondícióját most épp két keréken tartotta karban, sokak tiszteletét kiváltotta azzal, hogy feltekert a profi kerékpárosokat is próbára tevő Mont Ventoux-ra. Pechito López pedig hosszú idő után végre hazalátogatott szeretett Argentínájába, és ott várja be a csapatot.
A három lovag tehát kipihent, és lelkesen vág bele újra a küzdelembe. López előnye Mullerrel szemben jelenleg 39 pont, Loeböt pedig 65 ponttal előzi. Az előttünk álló futamokon még 275 pont vár gazdára, távolról sem mondhatjuk tehát, hogy eldőlt volna a verseny!
NYILATKOZATOK
José-María López : "Az elmúlt években előfordult, hogy 44 versenyem volt egy évben - így aztán most már alig várom, hogy újra beülhessek a C-Elysée-be! Az európai pályákkal ellentétben Termas-t jól ismerem, és mindig is nagyon szerettem. De most azért biztosan nagyon más lesz, Yvannal és Sebbel nagy csatára számítok. Nagyon oda kell tennem magam - mint egyébként a szezonkezdet óta minden egyes versenyen."
Yvan Muller : "A Río Hondo pilótaszemmel nézve nagyon érdekes pálya. Inkább gyors, jó helyek kínálkoznak az előzésre. Muszáj lesz olyan jól mennem, mint Belgiumban, ha pontokat akarok hozni Pechitón. Mindig azt mondjuk, hogy messze még a szezon vége, de azért mégiscsak egyre kevesebb van hátra!"
Sébastien Loeb: "Számomra mindig nagy öröm Argentínában lenni. A közönség egyszerűen hihetetlen, óriási érzés ennyi olyan embert együtt látni, akik megőrülnek az autósportért. Nyolcszor nyertem itt WRC-futamot, csodálatos emlékek fűznek ide, és remélem, az emlékek számát WTCC-győzelemmel is fogom tudni szaporítani. Továbbra is fejlődnöm kell még a mezőnyben történő autózásban, főleg a rajt utáni előzéseket kell gyakorolnom."
A HÉTVÉGE PROGRAMJA
A WTCC mellett még nyolc nemzeti túraautó-futamra kerül sor a hétvégén, úgyhogy boldogok lehetnek a szakág szerelmesei! A világbajnokság résztvevői pénteken 12 órakor, szombaton pedig 8 óra 45 perckor és 11 órakor vesznek részt szabadedzésen. Az időmérő edzések szombaton 15 órakor kezdődnek, míg a két futamra vasárnap 14 óra 15 perckor és 15 óra 25 perckor kerül sor. Az időeltolódás -5 óra a magyarországi időhöz képest.