Szia! Sokat járok Himesházára a munkámból kifolyólag. Kis falu, kedves emberek. Ha hazalátogatsz, hogyan fogadnak? (Vágó András)
Melegszívűen, és ami nekem különösen jól esik, hogy korosztálytól függetlenül képben vannak a WTCC-vel kapcsolatos eseményekkel. Egyes alkalmakkor, falunapon vagy egy vasárnapi ebéd apropóján, amikor arra járok, mindig részese lehetek egy-egy kellemes beszélgetésnek. Jó érzés tudni, hogy mennyien szurkolnak nekem Himesházán.
Szia, Norbi! Nézőként rossz látni, ahogy a Citroënek úgy mennek át a mezőnyön, mintha nem is egy kategóriában versenyeznétek. Ezt te hogyan éled meg belülről? (Gyüre Zoltán)
Az év eleje volt nehéz ebből a szempontból, de most már elég rutinom van ahhoz sportolóként, hogy felfogjam, vannak könnyebb és nehezebb időszakok. Az idei év egyértelműen utóbbi kategória, de meg kell tanulni túljutni ezeken a fázisokon, és kihozni a helyzetből a lehető legtöbbet, mert rengeteget lehet tanulni ezekből a szituációkból is.
Szerinted mit tudnál kihozni egy Citroënből? (Jászka Norbert)
Szerintem az a három pilóta, aki Citroënnel versenyez, a világ élvonalát képviseli. Nyilván minden versenyző azt gondolja magáról, hogy ő a legjobb, és én is bízom benne, hogy képes lennék az övékéhez hasonló teljesítményre. Ugyanakkor szakmai szemmel nézve azt is tudom, hogy sokkal többet, jobbat nem lehet csinálni annál, amit jelenleg López, Muller és Loeb tesz.
Szia, Norbi! Ha adódna lehetőséged, hogy elindulj a Le Mans-i 24-óráson, belevágnál? (Szakács Róbert)
Az idei versenyt figyelemmel követtem, amikor tévéközvetítés volt, ha tehettem, a képernyő előtt ültem. Nagyon vonz az LMP1-es autók világa, szívesen kipróbálnám magam bennük a jövőben, de egyelőre úgy érzem, hogy a rövidebb, pörgősebb futamok közelebb állnak hozzám.
Mennyi esélyt látsz arra, hogy a Honda Szuzukáig legalább fél másodperc köré csökkentse a hátrányát? (Simon Péter)
Szívem szerint azt mondanám, hogy nagy esély van erre, de ha figyelembe vesszük, hogy legutóbb Spában 40 kilós súlyelőnnyel is több mint egy másodperc volt a lemaradás, akkor nyilvánvaló, hogy ehhez jókora adag szerencsére lenne szükségünk. Jelen pillanatban nem látom, hogyan lehetne egy olyan jellegű pályán, mint Szuzuka, fél másodpercre csökkenteni a hátrányunkat.
Gondolkodtál már azon, hogy ha be kell fejezned a versenyzést, utána mihez kezdesz? (Kullai Krisztina Orsolya)
Valószínűleg pénzügyi területen keresnék elfoglaltságot. Úgy érzem, hogy a kockázatmenedzsment terén megállnám a helyem, szóval ott is tartogathat még az élet számomra kihívásokat.
Gabriele év végén nyugdíjba megy? (Jacsó Gábor)
Erről nincsenek információim, csak véleményem: szerintem nem, mert van még benne jó pár év. Ugyanakkor az sem kizárható, hogy így dönt, hiszen ebben a korban már nem úgy regenerálódik a szervezet, mint 30-40 évesen. Ez egy személyes döntés lesz a részéről, mindenesetre az biztos, hogy ha mégis visszavonulna, a távozása nagy veszteség lenne a WTCC-nek.
Szívesen vállalnál egy hazai autós műsorban hasonló szerepet, mint a Top Gearben Stig? Ha igen, melyik lenne az első autó, amit vezetnél? (Simon Ferenc)
Szerintem nagyon jó dolga van Stignek, csak vezetnie kell, ráadásul nem mindennapi autókat, úgyhogy szívesen vállalnám, ha a műsor egyébként színvonalas lenne. Mivel a Honda NSX már megvolt, így legyen a BMW E46 M3.
Mit gondolsz a Honda és a privát csapatok kapcsolatáról az idei évben? (Oláh Lajos Róbert)
Sajnos egy kicsit megváltozott negatív irányba a viszony, és ennek nem tudom a pontos okát. A versenypályán egyes helyzetekből azt olvastam ki, hogy az együttműködés nem olyan mértékű, mint tavaly volt. Én szeretném, ha ez változna a jövőben. Azt viszont tudni kell, hogy a Citroën iszonyatos fölénye miatt a Hondán belül mindenkin nagy a nyomás, és ez erre a kapcsolatra is kihathat.
Nordschleifére lesz-e külön lehetőség tesztelni, vagy marad a szimulátor? (Bálint Gábor)
Remélem, hogy nem marad a szimulátor! Konkrét tesztlehetőségre nincs időpontunk, de én nagyon fontosnak tartom, hogy legalább utcai autóval tudjak körözni a pályán, mert ez egy tipikusan olyan helyszín lesz, amelyen a pályarutin dönt majd a sikerről vagy a kudarcról.
Ha választhatnál, milyen gyártót látnál szívesen a WTCC-ben? (Beke Zsombor)
Jó lenne, ha SEAT visszatérne, hiszen az Európa-kupa idején, valamint 2010-ben, amikor ezzel a márkával versenyeztem, kiváló volt a kapcsolatom az illetékesekkel. Amikor elkezdtem nézni a WTCC-t, még az Alfa Romeo is ott volt a bajnokságban, szurkoltam is nekik. Ezt a két márkát szívesen látnám!
Melyik autó áll(t) eddig a legközelebb hozzád, úgy "érzelmi", mint vezetési stílusban? (Pető István)
A tavalyi Civic! Beleültem, és olyan magabiztosságot kölcsönzött az autó, hogy nem kellett sokáig tanulnom a vezetését. Aztán az év eleji kudarcok, majd a későbbi szép pillanatok miatt egy nagyon erős kötődés alakult ki köztünk.
Szia, Norbi! Ha jól tudom, tavaly kétéves szerződés lett aláírva a Hondával. Lehet-e tudni valamit a folytatásról? (Nagy Zsolt)
Jók az értesüléseid, a tavalyi és a mostani szezonra szerződött a csapat a Hondával. Én személy szerint elképzelhetetlennek tartom azt, hogy jövőre ne Hondával versenyezzem. Annak ellenére, hogy év végén megszűnik a megállapodás, szerintem mind a két fél elkötelezett abba az irányba, hogy együtt képzelje el a folytatást.
Ha lenne lehetőséged F1-autóval versenyezni, kit szeretnél csapattársadnak? (Domovecz Anett)
Nem tartozik a kedvenc versenyzőim közé Fernando Alonso, de azért választanám őt, mert az egyik legjobb pilótának tartom a mezőnyben, ráadásul nagyon nehéz lehet a csapattársának lenni. És pont ez a nehézség az, amiért sokat lehetne tanulni mellette.
Felmerült, hogy Kimi Räikkönen az F1-es visszavonulása után a WTCC-ben köthet ki. Hogyan hatna a WTCC világára Kimi megjelenése? (Eszenyi Ãgnes)
Szerintem mindenki tárt karokkal várná! Egy Forma-1-es világbajnok biztosan jót tenne a sorozatnak. Én nagyon szeretem a személyiségét, úgyhogy már csak azért is örülnék az érkezésének, mert akkor mindenképpen lenne lehetőségem egy közös képre vele! :)
Helló, Bajnok! Jövőre a Honda már érdekelt lesz a Forma-1-ben. Szerinted ez nem fog kihatni a WTCC-s szereplésükre? (Batári József)
Szóba került már ez a téma hondás megbeszéléseken, amelyeken egyértelműsítették, hogy a WTCC abban az esetben sem fog hiányt szenvedni, ha a Forma-1-be megérkezve forráshiánnyal szembesülnek. A WTCC egy független projekt a Hondán belül is, így nem látom a veszélyét annak, hogy háttérbe szorulna.
Ebben az elanyagiasodott világban meddig örülhetünk még a jelenlétednek a pályákon? (Bakos Tamás)
Ezt nehéz megmondani. Ha rajtam múlik, még nagyon sokáig, de azt megtanultam már, hogy rengeteg múlik ebben a világban a gazdasági környezeten és a szerencsén. Ãgy még egy-két évre sem tudok előre tervezni, azt viszont megígérhetem, hogy a pályán és azon kívül is mindent megteszek azért, hogy még sokáig versenyezhessem. Egyrészt, mert ez az álmom, semmit sem szeretek ennél jobban csinálni, másrészt mert látom, hogy sokaknak tudok örömet szerezni a szereplésemmel.
Engem az érdekelne, hogy eszébe jutott valakinek már az, hogy könyvet adjon ki rólad és a csapatról? (Nagy Katalin)
Igen, hozzám már több megkeresés is érkezett, de saját megfontolásból mindegyiket visszautasítottam. Nem gondolom, hogy már a végére értem volna a történetemnek, és nem vagyok az a típus, aki három-négy-öt könyvet kiad magáról pusztán anyagi haszonszerzés céljából. Ha majd komolyan elgondolkodom egy könyvön, akkor az lesz az első és az utolsó is egyben, és akkor, amikor úgy érzem, van már miről írni.
Én azt szeretném megkérdezni, hogy Te hol szeretnéd látni magad öt év múlva? (Gőbölös János)
Az elmúlt években azt mondtam, többszörös világbajnokként szeretném látni magam, de mostanra eljutottam arra a szintre, hogy a szakmai fejlődés már fontosabb nekem, mint maga az eredmény. Most már inkább úgy fogalmaznék, hogy ha öt év múlva ténylegesen a világ egyik legjobb túraautó-versenyzője leszek, azzal már elégedett lehetek.
A Zengő Motorsporton kívül más csapat nem talál meg ajánlatokkal? A karriered szempontjából nem lenne előnyös lépés egy nagyobb léptékű csapathoz igazolni? (Ãdámffy Zsigmond)
Nem, mert szakmai téren a Zengő Motorsport semennyivel sincs más - akár gyári - csapatok mögött. Tapogatózások természetesen időről-időre vannak, de nálam sosem került szóba, hogy más privát csapathoz szerződjek.
Mi a véleményed a TC3-ról? Ha valóban olyan lesz, mint a hírek szerint, akkor is ragaszkodtok a WTCC-hez? (Pokornyi Balázs)
Eddig többnyire csak a médián keresztül hallottam én is erről az új sorozatról, és érdekes ötletnek tartom. Egy olcsóbb, kevert bajnokság mindig jót tesz az autó-motorsport világnak, ha jól van megszervezve. És mivel a hírek szerint Marcello Lotti áll a projekt mögött, ezzel biztosan nem lesz gond. Egyelőre azonban úgy érzem, hogy a WTCC-ben megtaláltuk a helyünket.
Amikor van egy kis időd magadra, hogyan szoktál kikapcsolódni? (Hole Attila)
Többnyire egy-egy könyv elolvasása, vagy Johannával egy orfűi kirándulás az, ami néhány pillanatra ki tud ragadni a hétköznapi körforgásból.
Hogyan lehet az, hogy a versenyek előtt mindig csak az a legnagyobb cél, hogy lehetőleg a 10. legyél az időmérőn, mert úgy a második futamban az első helyről indulhatsz? (Gurin Sándor)
Nem mindig ez a cél, ugyanakkor vannak olyan helyzetek, amikor tudom, hogy sajnos tempóból nincs meg az a lehetőségem, hogy a dobogóért küzdjek. Ilyenkor a pontversenyen szempontjából sokkal előnyösebb, ha az időmérőn kicsit visszafogom magam, és a 10. hely környékére játszom, mert ezzel maximalizálom az esélyemet a dobogóra, ugyanis pontokban nincsen különbség az első és a második futam között.
Az interjú második részét ide kattintva találjátok!