A világszerte zajló kampány - amelynek többek között Jenson Button, Mika Hakkinen és Kevin Magnussen is résztvevője - nyolc éve indult, és eddig egymillió emberhez jutott el. A cél, hogy idén további egymillióan csatlakozzanak. A kezdeményezés Magyarországon hatodik alkalommal jár, ennek keretében Mika Hakkinen már háromszor látogatott hazánkba. A cél tízezer magyar követő megszerzése a kampány végéig, a Magyar Nagydíjig. A július 26-i záróeseményen Kevin Magnussen is részt vesz majd.
A ma délelőtti sajtótájékoztatón megjelent Michelisz Norbert is, aki a legismertebb magyar autóversenyzőként méltán állhat kampányt népszerűsítő világsztárok mellé. "Mindig szerettem autókat vezetni, de sosem merült fel bennem, hogy igyak, amikor tudtam, hogy én leszek a sofőr" - utalt arra a jellegzetes helyzetre, amikor egy bulizó társaság sofőrje nem tud ellentmondani az alkoholnak, és ezzel veszélybe sodorhatja társait is. Ez ellen a Johnnie Walker tízezer kilométernyi ünneplés utáni hazaszállítással lép fel, amennyiben a kampány sikerrel jár, azaz tízezer támogató csatlakozik.
"A baráti körömben két baleset is történt az alkohol miatt" - árulta el Michelisz, hogy személyesen is érintették az italfogyasztás kockázatai. A versenyző hozzátette, ő sem tökéletes, ám a biztonságos vezetést elvi kérdésnek tartja. "Kaptam már én is csekket gyorshajtás miatt. De az nem fogadható el, ha valaki úgy vezet, hogy nincs tekintettel másra."
A kampánynyitányon megjelent Szécsi Tibor, a Budapesti Rendőr-főkapitányság alezredese. "örömteli hír, hogy egy ismert autóversenyző és nemzetközileg elismert cégek állnak a felelősségteljes vezetés mellé" - utalt a Johnnie Walkert gyártó Diageóra és a magyar forgalmazó Zwack Unicum Nyrt.-re. Bár az üzenet, hogy ittasan ne vezessünk autót, elsőre egyértelműnek tűnhet, a közlekedési főosztály vezetőjeként Szécsi Tibor tudhatja a legjobban, mennyire tényleges probléma az alkoholos vezetés. "Száz személyi sérüléses balesetből ötször a baleset okozója alkoholt fogyasztott" - idézte a statisztikát. "Néhány napja részt vettem egy akcióban, ahol egyetlen éjszaka alatt 28 ittas vezetőt és kerékpárost szűrtünk ki."
A kampány támogatói között ajándékokat is kisorsolnak, öt szerencsés Kevin Magnussennel találkozhat az említett július 26-i eseményen, másokra pedig McLaren ajándékok várnak. A kampányhoz többféleképpen lehet csatlakozni, elsősorban a Johnnie Walker magyar Facebook-oldalán a "Join The Pact" pont alatt, vagy az ugyanezt az üzenetet viselő autó aláírásával, amelyet négy budapesti bevásárlóközpontban állítanak ki - erre elsőként Michelisz Norbert kézjegye került rá.