"Nevetséges, nem tudok mást mondani" - nyilatkozta a szezon egyik pozitív meglepetése, Valente a touringcartimes.com-nak. A fiatal francia a negyedik helyről kezdte meg versenyét, ám már az első kanyarban kiszélesítette a pályát. A pozíciót megtartva Gabriele Tarquini mellett érkezett a következő fordulóba, ami miatt az olasz leszorult az ívről, és a nyolcadik helyre esett vissza. A büntetés miatt Valente a pontszerző pozíciókon kívül ért célba.
"Hozzám ért (Tarquini) a hajtűkanyarban, ezért fordultam szélesen, de sosem volt előttem, akkor sem, amikor a pályán kívül voltam. A büntetést viszont állítólag azért kaptam, mert a vonalon kívül előztem meg. Azt mondta, ő sem érti, miért büntettek meg, de azt gondolja, hogy az előzésem a Raidillonban túl kemény volt. De hát ez a WTCC" - emlékeztetett a francia. "Tudtam, hogy nem előzhetem meg a Citroeneket, mivel nagyon erősek voltak a második szektorban. De bármi megtörténhetett volna velük, vagy ha nem, a negyedik akkor is jó lett volna számomra."
Valente aztán a második verseny rajtjára hívta fel a figyelmet, párhuzamot vonva egy korábbi történéssel. "A második versenyen jól rajtoltam, de aztán Lopez egyszerűen nem fékezett, hátulról nekem jött, én pedig megcsúsztam. Pont ahogy Tiago Monterio csinálta Tom Chiltonnal Moszkvában, Monteirót pedig megbüntették. De akinek "™Pechito"™ a neve, és Citroenben van, a WTCC-ben, az nem kap semmit. Később Tarquini is letolt a pályáról, és ő sem kapott semmit. Szóval engem ok nélkül büntetnek, de ha valaki engem tol le kétszer, az nem kap semmit. Nevetséges, de nem tudok mit tenni ellene."
José Maria Lopez úgy vélekedett, az incidensben Valente volt a hibás, aki kívülre tessékelte őt, aztán bezárta az ajtót. Tarquini kiemelte, az első verseny elején nem a francia pályaelhagyása jelentette a gondot, hanem az volt különösen veszélyes, ahogyan visszatért - emiatt vesztett ő helyeket.