Az eddigi 12 futamból 11-et a Citroen nyert a C-Elysée WTCC-vel és a négy pilótával: José-María Lópezzel, Sébastien Loebbel, Yvan Mullerrel és Ma Qing Huával.
Ãgy a Citroen Total csapata - történetének első pályaverseny-szezonjában - meggyőző fölénnyel vezeti a csapatok és a pilóták pontversenyét is. Belgiumban természetesen az a cél, hogy ez a menet folytatódjék.
A WTCC idei szezonja 12 versenyből, így 24 futamból áll, azaz Spa-Francorchamps-ban már a versenysorozat második "félideje" kezdődik. Egyúttal ez lesz az év az utolsó európai találkozója: hosszabb nyári szünet után, augusztus elején Argentínában kezdetét veszi az amerikai, majd az ázsiai versenyek sora.
De mielőtt útra kel a WTCC mezőnye a tengerentúlra, még hátravan egy nagy visszatérés, ugyanis a belgiumi Ardennek hegységben található spa-francorchamps-i pályán eddig csak egyszer, ráadásul a szakág legelső világbajnoki évében, 2005-ben versenyeztek túraautók. A mai mezőnyből mindössze három pilóta volt ott akkor a rajtrácsnál"
Kilenc év alatt több változáson ment keresztül a pálya, modernebb lett, de alapvető karaktere megmaradt. A 7004 méter hosszú aszfaltcsíkon olyan, a pilóták számára nagy kihívást jelentő, a nézők számára pedig igen látványos szakaszok követik egymást, mint a Raidillon de l"™Eau Rouge világhírű kanyarkombinációja, a Les Combes sikánja, vagy a nagy tempóval autózható Pouhon-, Stavelot- és Blanchimont-kanyarok. A pályán számtalan helyen van lehetőség az előzésre, így a TC1-es autóktól óriási show várható!
NÉGY CITROEN-PILÓTA INDUL A GYŐZELEMÉRT
A legutóbbi, moszkvai versenyen indult először négy Citroen C-Elysée WTCC, és Ma Qing Hua mindjárt első versenyén történelmet írt: ő lett az első kínai pilóta, aki FIA világbajnoki futamot nyert! Két héttel később a fiatal kínai versenyző azzal az elhatározással érkezik Belgiumba, hogy ezen a mitikus pályán is bizonyítsa: nem volt véletlen a moszkvai győzelem.
Közben csapattársai folytatják a meglehetősen éles küzdelmet a világbajnoki címért. José-María López az első futam óta a pontverseny élén áll, Moszkvában ugyan az egyik futamot nem tudta abszolválni, de négy győzelmének köszönhetően magabiztosan vezet. Pechito egyébként egyik korábbi győzelmének helyszínére tér vissza: 2003-ban, az Eurocup FR V6 sorozatban már nyert Spában.
Yvan Muller 41 pontos lemaradással követi Lópezt. Kétszer kellett már feladnia a versenyt, egyszer pedig csak a 10. helyen ért célba, ezeket a kudarcokat kell behoznia ahhoz, hogy versenyben maradhasson. Persze még semmi sem dőlt el, hiszen a 41 pontos hátrány alig 4 pontot jelent futamonként.
Muller mögött 7 ponttal áll Loeb, akinek szintén lesz beleszólása a dolgok alakulásába. Sebtől már a WRC-ben is megszoktuk a kiegyensúlyozott teljesítményt - jelenleg ő az egyetlen, aki eddig minden futamon az első tízben végzett!
A HÉTVÉGE PROGRAMJA
Nagyon változatos hétvége elé nézünk: a WTCC-n kívül az F3 Európa-bajnokság, az ETCC és a francia GT futamainak is otthont ad a pálya. A WTCC pilótái pénteken 12 óra 30 perckor félórás szabadedzéssel kezdenek, ezt szombaton két másik követi, 9 órakor és 12 óra 30 perckor. Az időmérő futamok 15 órakor kezdődnek. A verseny napján 12 óra 45 perckor indul az első kilenc körös futam, 14 órakor pedig a második, így a futball VB iránt (is) rajongó helyi nézők is kényelmesen elérik a18 órakor kezdődő Belgium-Oroszország meccset.