Fél 2-kor indult az időmérő edzés első szakasza, különleges körülmények között, a kvalifikáció előtti eső miatt némi nedvesség fogadta a versenyzőket a pályán. Első próbálkozásra José Maria Lopez futotta meg a leggyorsabb kört, de Yvan Muller, aki mindkét szabadedzést megnyerte, hamar átvette tőle az elsőséget. 8 perccel a leintés előtt azonban meglepetésember állította fel a legjobb időt - Michelisz Norbert, aki az első két szabadedzésen a legjobb 10 közé sem került be. 1:39.848-as körideje egy tizeddel verte Yvan Mullert.
A Q1 végén javultak a körülmények és szinte mindenki javított. Az etapot az edzéseken is jól teljesítő gyári Hondák zárták az élen Tarquini és Monteiro sorrendben, Tom Chilton harmadik lett a Chevrolet-vel, a legjobb Citroen, Lopez negyedikként zárt Micheliszt megelőzve. Yvan Muller hetedik lett, a kevés kört pályán töltő Sebastien Loeb a kilencedik. Ma Qing Hua első WTCC-versenyének időmérőjén a második szakaszba jutott.
Nem örülhetett viszont Tom Coronel, akit René Münnich szorított a tizenharmadik helyre. A hazai versenyen kiesett mindhárom Lada és Gianni Morbidelli is, aki a salzburgi időmérő megnyerése után a tizenhetedik rajthelyet szerezte meg, az edzés elején elhagyta a pályán, ami rányomta a bélyegét az egész időmérőre - és valószínűleg holnapi futamaira is. A TC2-es pole pozíció Franz Engstleré lett.
José Maria Lopez a Q2 elejétől fogva az élen állt, 1:38.832-es körével pedig elsőként zárta a szakaszt. Gabriele Tarquini, akinek Monteiro biztosított szélárnyékot, a második lett Loeb, Chilton és Monteiro előtt. Yvan Muller első gyorskörén kicsúszott, a hiba pedig döntőnek bizonyult - az etapot csak hatodik helyen zárta, nem jutott tovább a mindent eldöntő Q3-ba. Michelisz Norbert nyolcadik lett, Ma Qing Hua kilencedikként zárta az időmérőt, ő a második versenyen az első sorból rajtolhat, Hugo Valente mögül, aki a második verseny pole-ját szerezte.
Mivel Tiago Monteiro jutott tovább utolsóként, ő kezdhette egyetlen mért körét a Q3-ban először, 1:39.166-os szintet állított fel. Az őt követő Tom Chilton hibázott, ezzel fél másodperc hátrányt gyűjtött össze a portugál hondáshoz képest. A harmadikként pályára hajtó Sebastien Loebnek szintén többször korrigálnia kellett, Monteirót ő sem tudta letaszítani trónjáról.
Gabriele Tarquininek azonban már sikerült legyőznie csapattársát, közel három tizedet vert Monteiróra. Ebben a pillanatban a Hondák első és második helyen álltak, de a Q2 győztese, José Maria Lopez csak most teljesítette körét. Az első szektorban csupán 0,075 másodperccel bizonyult gyorsabbnak a rutinos olasznál, a másodikban azonban ez már 0,158-ra nőtt, 1:38.651-es idejével végül harmadik pole pozícióját szerezte meg. A két gyári Honda, Sebastien Loeb és Tom Chilton lett a Q3 sorrendje, a holnapi első versenyt ők kezdhetik meg az élről.
Versenyző | Idő | Hátrány | Kör | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. | José María López | Citroen | 1:38.651 | 2. | Gabriele Tarquini | Honda | 1:38.877 | 0.226 | 3. | Tiago Monteiro | Honda | 1:39.166 | 0.515 | 4. | Sébastien Loeb | Citroen | 1:39.580 | 0.929 | 5. | Tom Chilton | Chevrolet | 1:39.698 | 1.047 | Q2 | |||||||||||||||||||||||||||||
6. | Yvan Muller | Citroen | 1:39.575 | 0.743 | 7. | Mehdi Bennani | Honda | 1:39.715 | 0.883 | 8. | Michelisz Norbert | Honda | 1:40.001 | 1.169 | 9. | Ma Qing Hua | Citroen | 1:40.092 | 1.260 | 10. | Hugo Valente | Chevrolet | 1:40.312 | 1.480 | 11. | René Münnich | Chevrolet | 1:40.368 | 1.536 | 12. | DuÅ¡an Borković | Chevrolet | - | - | Q1 | ||||||||||||||||||
13. | Tom Coronel | Chevrolet | 1:40.327 | 1.573 | 14. | Robert Huff | Lada | 1:40.639 | 1.885 | 15. | Mikhail Kozlovskiy | Lada | 1:40.653 | 1.899 | 16. | James Thompson | Lada | 1:40.655 | 1.901 | 17. | Gianni Morbidelli | Chevrolet | 1:42.091 | 3.337 | 18. | Franz Engstler | BMW | 1:44.011 | 5.257 | 19. | Pasquale Di Sabatino | BMW | 1:44.229 | 5.475 | 20. | John Filippi | SEAT | 1:46.467 | 7.713 | 21. | Nikita Misiulia | SEAT | 1:46.498 | 7.744 |
//$(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(img)").addClass("nomargin"); });
$(document).ready(function(){
$("#post_text p:has(iframe)").addClass("nomargin");
});
// 20150310
//$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').css( "cssText", "line-height:0!important; margin-bottom:0;" );
$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').addClass( "imgtext" );
//$("#post_text .post-img-title").css( "cssText", "margin-bottom:0px;" );
$("#post_text .post-img-title").addClass( "imgtext_m0" );
//$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').css( "cssText", "margin-top:10px;" );
$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').addClass( "imgtext_mt10" );
További cikkeink a témában |