A hétvégén folytatódik a WTCC, és vele a Citroen Racing hosszú, kilenc hetes folyamatos "turnéja". Salzburg után sem lesz megállás, hiszen június 7-én és 8-án Moszkvában, míg június 20-tól 22-ig a belgiumi Spa-Francorchamps-ban méri össze erejét a mezőny. Ezután, a szezon félidejénél kis szünetet tartanak a csapatok, hogy felkészüljenek a tengerentúli (amerikai és ázsiai) futamoka.
"Elég feszített a tempó, hiszen a WTCC-vel párhuzamosan a WRC-programunk is folyik - hívja fel a figyelmet Yves Matton, a Citroen Racing igazgatója. - Azokban a percekben, amikor két hete a Slovakia Ringen Sébastien Loeb a győzelmet ünnepelte, Kris Meeke és Paul Nagle Argentínában állhatott a dobogón. Igazán felemelő érzés egy márka számára, hogy a FIA két világbajnokságában is ilyen remekül helytáll. Ilyesmi egyébként jó harminc éve nem fordult elő."
A C-Elysée WTCC-k jelenleg tehát Salzburg mellett várják a bevetést. A Mozart szülővárosaként világhírű kulturális központtá fejlődött város közelében - egészen pontosan Plainfeldben - található az a versenypálya, amely már első ránézésre is igen gyors: két hajtűkanyart és egy sikánt leszámítva mind a 4241 méternyi aszfalt hosszú egyenesekből és gyors kanyarokból áll. Tavaly Yvan Muller 178 km/h átlagsebességgel szerezte meg az első rajthelyet - ennél gyorsabb átlagokat csak a monzai pályán szoktak elérni a versenyzők"
"A Salzburgringen is most versenyzünk először, de tudjuk, mi vár ránk - mondja Xavier Mestelan, a Citroen Racing műszaki igazgatója. - Ez a pálya egyértelműen a motorokról és az aerodinamikáról szól. A C-Elysée WTCC-nek ez a két terület igazi erőssége, ezért arra számítunk, hogy a 60 kg-os ballaszt ellenére versenyben leszünk. Az autó egyéb tulajdonságai mellett az aerodinamikának is döntő szerepe lesz a megfelelő gyorsaság elérésében, így az időmérők egészen biztosan nagyon izgalmasak lesznek, főleg a második, ahol az autók együtt haladnak. Ott kell nagyon ügyesnek lenni ahhoz, hogy tovább tudjunk menni. A Q3-ban aztán már csak a pilótán múlik minden."
Az idei szezon eddigi hét futamából hatot a Citroen nyert. A pilóták két-két győzelmet szereztek, a köztük lévő különbség az egyes versenyek történéseiből, illetve az esetenkénti kevésbé jó szereplésből adódik.
Egyelőre José-María López nyújtja a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt: marrákesi és franciaországi győzelmén
kívül három második, egy negyedik és egy hatodik helyezése van. 25 pont különbséggel követi őt Sébastien Loeb,
akinek nem jött össze a jó szereplés a Hungaroringen. A harmadik helyen - 29 ponttal López mögött - Yvan
Muller áll, aki Marrákesben kiesett, Szlovákiában pedig elrontotta a rajtot.
"Nagyon öröm számunkra, hogy három ilyen kitűnő pilótánk van - hangsúlyozza Yves Matton. - Mindhárman azonos
fegyverekkel küzdenek, és a sportszerűség határain belül szabad a verseny közöttük. Láttunk is már kisebb-nagyobb csatákat tőlük, de ezek hozzátartoznak a sportág sajátosságaihoz. Pechito ugyan a szezonkezdet óta vezeti a pontversenyt, de nincs behozhatatlan előnye, a helyzet bármelyik pillanatban bármilyen irányban változhat.
Mindhárman jól tudják, hogy hétről hétre a lehető legjobb teljesítményt kell nyújtaniuk ahhoz, hogy riválisaikat maguk mögött tudhassák. Ausztriában is remek versenyre számítunk."
A HÉTVÉGE PROGRAMJA
A pénteki szabadedzés 13 óra 15 perctől 13 óra 45 percig tart, ezt szombaton két másik követi, 9 és 11 órakor.
Az időmérő futamok 14 óra 30 perckor kezdődnek. A verseny napján a szokásosnál korábban, 9 óra 45 perckor
kezdődik az első futam, 13 óra 45 perckor pedig a második. Ennek oka a most kezdődő Roland Garros, amely
miatt nemcsak a verseny programjában, hanem a televíziós közvetítésben is lesznek változások: az Eurosport nem
adja élőben az időmérő edzést, azt vasárnap reggel, az első futam előtt, 9 óra15 perctől lehet megnézni.
A második futamról sem lesz élő közvetítés; az Eurosport várhatóan 21:30-tól felvételről sugározza a versenyt.