Nagyon jól indult ez a versenyhétvége a magyar pilóta számára. A hungaroringi futam után másfél napot tudott tesztelni a csapat és a pénteki FP0 során is olyan beállításokat is sikerült kipróbálni, ami az eredményességet jelezte előre.
A két szabadedzés lehetőséget adott a finomhangolásra, az eredmények még biztatóbbak lettek, így joggal feltételezte a csapat és Norbi, hogy az időmérőn a legjobb formánkat hozzuk.
A kvalifikáció első harmadában Michelisz simán, az első helyen jutott be a Q2-be, ahová csak a legjobb 12 kerülhet.
A második harmad kissé eseménydúsra sikerült, hiszen Tarquini Hondájának a motorházteteje hirtelen fölcsapódott, ráadásul nagyon balesetveszélyes szakaszon állt meg, ezért rögtön leállították a menést. Majd Huff került a sóderágy határára a Ladájával, akárcsak Monteiro a Hondájával. A negyedik hondásnak, Bennaninak pedig ismét turbógondjai voltak.
Michelisz a legjobb és egyetlen hondásként került be a harmadik harmadba, ahol a Citroen fölényével szemben nem tudta fölvenni a harcot, annak ellenére, hogy mindegyik 60 kg plusz súllyal versenyez ezen a hétvégén is. A magyar pilótának így a negyedik időt sikerült megfutnia.
Az első három helyen az alábbi sorrend született: José Maria López, Sébastian Loeb, Yvan Muller.
A sajtótájékoztatóra a FIA WTCC szervezői meghívták Michelisz Norbertet is, annak ellenére, hogy nem került be a legjobb három közé, mivel most köszöntötték a 100-asok klubjában, ahová tartozik, többek között, a holland Tom Coronel, az olasz Gabriele Tarquini, a német Franz Engstler és a francia Yvan Muller is. Michelisz Norbertnek a hungaroringi második futama volt a 100. versenye ebben a versenysorozatban.
Michelisz Norbert: Az elsődleges célunkat elértük az időmérőn, hiszen benne voltam az eslő ötben és a márkatársak közül én voltam ma a leggyorsabb. Ennek alapvetően nagyon örültem. Aminek viszont nem annyira, hogy nagyon nagy volt a lemaradásunk a Citroenekhez képest. Sajnos éreztem, hogy egy tökéletes körrel sem lettem volna egy olyan helyzetben, hogy harcolni tudjak az első három pozíció valamelyikéért. Tudjuk, hogy hol vannak a gyenge pontjaink és ezen hamarosan javítani is fogunk.
Nagyon nehéz megmondani, hogy mi lesz holnap, attól függ, hogy milyen lesz az időjárás. összességében az autót képesnek érzem arra, hogy erős pontszerző helyeken végezzünk mind a két futamon. Nyilván, kis szerencsére is szükségünk van az első néhány kanyarban, hogy az ember kimaradjon a bajból. Megpróbálok kettő nagyon jót rajtolni, majd aztán meglátjuk, hogy hová juthatunk.
A 100-as klubba tartozni megtisztelő és nagyon jó érzés, de elsősorban arra hívja föl a figyelmet, hogy milyen gyorsan telik az idő. Azért az hihetetlen, hogy már öt év van mögöttünk ebben a sorozatban, de bízom abban, hogy legalább még öt ilyen hihetetlen év van előttünk és hasonlóan szép emlékeink lesznek, mint amilyenek gyűjtöttünk az elmúlt években.