A Citroen az idén eddig 5 alkalommal győzött, de egyre gyorsabban fejlődő ellenfelekkel kell megmérkőznie. A bajnokságot az argentin José-María López vezeti 115 ponttal, a 105 pontos Yvan Muller és a 84 pontos Sébastien Loeb előtt.
Marokkótól Franciaországon és Magyarországon át Szlovákiáig - a 2014-es túraautó-világbajnokság első harmada mindössze öt hét alatt zajlik le. A Citroen rengeteg pozitív élménynek örülhetett az elmúlt hetekben, hiszen a csapat mindhárom pilótája győzni tudott (López az első marrákesi és a második franciaországi, Loeb a második marrákesi, Muller pedig az első franciaországi és az első magyarországi futamon).
A magyar versenynek éppen csak vége lett, a csapat máris a Slovakia Ringre készíti fel a C-Elysée WTCC-ket. A szlovákiai versenyhelyszín Pozsonytól mintegy 40 km-re van, azaz a Hungaroringről három kényelmes óra alatt elérhető. A pálya maga 5922 méter hosszú, kellemesen változatos, hosszú egyenesekkel, gyors kanyarokkal és kanyargósabb, technikásabb szakaszokkal.
"Itt egészen biztosan könnyebb előzni, mint a Hungaroringen - reménykedik Yves Matton, a Citroen Racing igazgatója. - Szoros versenyre számítunk Szlovákiában, több okból is. Egyrészt versenytársaink, noha később kezdték a fejlesztést, mint mi, nagyon gyorsan fejlődnek, versenyről versenyre csökken a különbség. Másrészt a kompenzációs súlyszabály életbe lépése révén a többi autó ezúttal is 60 kg-mal könnyebb lesz a mieinknél. Végül pedig: mi most ismeretlen pályán fogunk versenyezni, míg a mezőny többi tagja jól ismeri a helyet. Tökéletes munkát kell végeznünk a sikerhez."
José-María López számára valóban teljesen ismeretlen terep a Slovakia Ring: még soha nem járt erre. Yvan Muller persze már versenyzett itt, 2012-ben és 2013-ban is, de "mindössze" két második helyet tudott szerezni a második futamokban, így a négyszeres világbajnok számára egyelőre nem maradéktalan sikertörténet ez a pálya.
Sébastien Loeb viszont már győzött is a Slovakia Ringen: tavaly, a FIA GT Series-ben. "Ez a pálya nagyon különbözik a Hungaroringtől. A hosszú egyeneseket gyors kanyarok váltják, így megint előtérbe kerül az aerodinamika szerepe. Itt tényleg lesz lehetőségünk előzni. Persze vannak technikásabb részek is a pályán, ahol erősen, gumigyilkos módon kell majd fékezni, és ezt is kezelni kell tudni. Ami a személyes céljaimat illeti: természetesen nagyon bízom benne, hogy újra megtalálom a dobogó felé vezető utat, és be tudok gyűjteni pár olyan pontot, ami Magyarországon nem sikerült."
A pontversenyben Loeb valóban hátrébb csúszott egy helyet a magyarországi verseny után, átadva a második pozíciót Yvan Mullernek, aki a Paul Ricard-on és a Hungaroringen minden más pilótánál több pontot szerzett, így 2 kompenzálni tudta a marrákesi kudarcot, és már csak tíz pont a hátránya Pechito Lópezhez képest, aki viszont eddig a csapat legkiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtja.
A HÉTVÉGE PROGRAMJA
A pénteki szabadedzés 12 óra 15 perctől 12óra 45 percig tart, ezt szombaton két másik követi, 9 órakor és 11 óra 50 perckor. Az időmérő futamok 14 órakor kezdődnek. A verseny napján 13 óra 15 perckor kezdődik az első futam, 17 óra 45 perckor pedig a második.
MA QING HUA IS KÉSZÜLŐDIK
A Citroen negyedik gyári pilótája, a kínai Ma Qing Hua ezt a hetet a CITROËN Racing központjában, Versailles-ben tölti, ahol megkezdi felkészülését a nemzetközi bemutatkozásra. A mérnökökkel tartandó egyeztetések és a versenyautó átvétele után, május közepén kezdi a teszteket, majd a moszkvai versenyen, június 6-án áll először rajthoz.