Ennek oka, hogy a kompenzációs súly kiszámításánál az első három állomást, tehát a Hungaroring mellett Marrakesht és Paul Ricardot is figyelembe vették, ez alapján pedig a Citroen még mindig sokkal gyorsabb, mint az ellenfelek - a hivatalos adatok alapján körönként 1,3 másodperc előnnyel rendelkeznek a Hondához és a franciák győzelmi sorozatát megszakító Chevrolet-hez képest. Rájuk továbbra is az 1100 kg-os minimumsúly érvényes.
A touringcartimes.com értesülései szerint a Lada autója túlságosan nehéz, így nekik semmiféle előnyük nem származik a jelenlegi helyzetből. A számítások alapján 2,7 másodpercre maradnak el a Citroen versenyzőitől.
Ballaszt | össztömeg | Különbség | |
Citroen C-Elysée | + 60 kg | 1 160 kg | |
Chevrolet RML Cruze | 0 kg | 1 100 kg | + 1,3 s |
Honda Civic | 0 kg | 1 100 kg | + 1,3 s |
Lada Granta Sport | 0 kg | 1 100 kg | + 2,7 s |