DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
WTCC

A Citroen Loeb miatt váltott a WTCC-re

A pályaversenyzésre váltva idén új vadászterületeket próbál felfedezni a Citroen - ez pedig idáig nem is sikerült nekik rosszul, hiszen a WTCC-ben toronymagasan a mezőny fölé emelkednek. A csapat vezetői a Hungaroringen a döntésük hátteréről és Sebastien Loeb ebben betöltött szerepéről is beszéltek.

A sorozat magyarországi két futama előtt, vasárnap délelőtt a Citroën Racing igazgatója, Yves Matton, és a műszaki igazgató Xavier Mestelan-Pinon egy sajtóreggeli keretében válaszoltak az újságírók kérdéseire.



 

A két szakember rámutatott, valószínűleg a francia márka nem szánta volna el magát erre az új kihívásokkal járó komoly kategóriaváltásra, ha a rali-világbajnokságban kilenc bajnoki címet gyűjtő Sebastien Loeb nem ösztönzi erre őket.



 



 

"Először akkor kezdtünk el gondolkodni a váltáson, amikor Sebastien közölte velünk, hogy szeretné befejezni a pályafutását a WRC-ben" - mondta erről Mestelan-Pinon. "Hosszú ideje a márkánk nagykövete, és ez az együttműködés még hosszú időn át fennáll majd. De Sebastian nem az a fajta nagykövet, aki megelégedne azzal, hogy aláírásokat osztogat a különféle rendezvényeken. Ezért közösen kiválasztottunk néhány szakágat, amelyekben indulhatnánk, de nagyon gyorsan eljutottunk arra a megállapításra, hogy a túraautó feküdne nekünk a legjobban. A márkánk számára fontos volt, hogy a WTCC egy globális sorozat, hogy a költségek kontrollálva vannak, és hogy az autóink műszakilag közel állnak az utcai modellekhez. Emellett a sorozat versenynaptára is nagyon jól illeszkedik a jelenlegi céljainkhoz, sokkal inkább, mint a WRC idei naptára, hiszen versenyzünk Kínában, Dél-Amerikában és Európában is."



 

Az idei évben pályára gördülő Citroenek a márka C-Elysée modelljei alapján épültek, de mint Mestelan-Pinon rámutatott, a gyár számára először koránt sem volt ilyen egyértelmű a választás, sőt, első gondolatukban még másik típus prezentálása szerepelt.



 

"A projektünk kezdetén két típus között gondolkodtunk, az egyik a C-Elysée volt, a másik pedig a DS4" - folytatta. "Végül néhány okból a C-Elysée mellett döntöttünk.  Egyrészt úgy gondoljuk, hogy műszaki szempontból is jobban jártunk vele, és a súlyt illetően is nagyobb mozgásterünk van. Másrészt pedig a marketing szempontokat is figyelembe vettük, és próbáljuk most ezt a típust ugyanúgy népszerűsíteni, mint a raliban tettük a DS-modellekkel."



 

Távlati terveket úgy tűnik, még nem dolgoztak ki a szezont domináns stílusban kezdő csapatnál, így a vezetők óvatosan csak annyit mertek sugallni, hogy még két további évadban biztosan a WTCC mezőnyében lesznek.



 

"Nem fektetünk pénzeket egy új bajnokságba úgy, hogy ne akarnánk legalább néhány évet eltölteni ott. 2-3 év minimum szükséges ahhoz, hogy a befektetéseink megtérüljenek, tehát biztos, hogy a következő években is látni fognak még minket" - mondta erről a műszaki igazgató.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: