A 46 éves, Formula-1-et is megjárt Morbidelli a rajtnál vette át a vezetést, amikor Chevrolet-jével jobban tudott elrugaszkodni a piros lámpák kialvásakor, mint az első helyről induló Hugo Valente, aki mellett még Tiago Monteiro is elment.
Michelisz Norbertnek ezúttal nem sikerült olyan kimagaslóan jól a rajtja, mint az első versenyen: a 11-ről egy rövid időre a 9. helyre jött fel, majd Sebastien Loeb megelőzte őt, és végül be kellett érnie a 10. pozícióval, amivel az utolsó pontot csípte meg.
A Citroenek viszont ezúttal Marrakessel és Paul Ricarddal ellentétben nem tudtak átszánkázni a mezőnyön a fordított rajtrácsról. Ebben a hétvégén cipelt 60 kilós pluszsúly, valamint a hungaroringi pálya karakterisztikája is közrejátszhatott, hiszen nehezen találtak előzési lehetőséget. Yvan Mullert és Jose Maria Lopezt Tom Coronel tartotta fel, míg Loebnek a 9. hellyel kellett beérnie, miután nem tudott utat találni Gabriele Tarquini mellett. A franciák számára Muller érte el a legjobb pozíciót az ötödik hellyel, és így ez lett az első futam idén, amelyen nem a Citroen valamelyik pilótája diadalmaskodott.
Az élen Monteiro folyamatosan nyomás alatt tartotta Morbidellit, ám az olasz képes volt még ellenfele utolsó körben indított támadását is kivédeni, így megszerezte első győzelmét a sorozatban, s a Chevrolet lett idén a második márka, amely a dobogó tetejére állhatott.