Nem történt meglepetés Mogyoródon, legalábbis ami az első három helyezett kilétét illeti, hiszen a Citroenek ezúttal is kibérelték az rajtrács legelejét. A Q1 és a Q2 nem jelentett számukra különösebb nehézséget, aztán pedig az utolsó, egykörös szakaszban egymás között döntötték el az elsőség sorsát. A leggyorsabb ekkor Yvan Muller volt, akit Jose Maria Lopez közelített meg legjobban, hiszen az argentin köre csak három századdal volt gyengébb az övénél a célvonalnál. Sebastien Loeb már jelentősebb, háromtizedes hátrányban követi őket, s a rali-világbajnoknak már inkább Tiago Monteiro idejére kellett figyelnie, hiszen a hondást csak fél tizeddel tudta legyőzni. A legjobb ötbe a másik gyári Hondával Gabriele Tarquini került még be.
Hiába tehát a 60 kg-os súlyhátrány, a Citroenek továbbra is a mezőny fölé magasodnak, még ha előnyük most nem is annyira nyomasztó, mint Marokkóban vagy Franciaországban. Muller a sajtótájékoztatón elmondta, az extra ballaszt nélkül a szimulációk szerint 8 tizeddel gyorsulhatnának.
Az előző három magyar versenyhétvégén mindig dobogóra álló Michelisz Norbert helyzete azonban már a Q2 elején rosszra fordult. A kivezető körén a 4-es kanyarban megcsúszott és a rázókőre hajtott. Ezt követően viszont azonnal visszatért a bokszba, és egy idő után levette sisakját is, egyértelműsítve ezzel, hogy befejezte szereplését a kvalifikáción. A Zengő-Hondában ugyanis a kerékvetőn való átszánkázás miatt valamilyen probléma keletkezett a kormányművel, ami miatt irányíthatatlanná vált az autó.
Pedig a Hondák eredményeit látva ő is erős pozíciót szerezhetett volna, hiszen Mehdi Bennani is bejött hatodiknak, megelőzve az ismét magasan legjobb Chevrolet-nek számító Tom Chiltont. A márkák ezúttal látványosan elkülönültek a mezőnyben.
A 10. helyen DuÅ¡an Borković végzett, ezzel a Chevrolet RML-t vezető szerb versenyzőé lesz majd az első rajtkocka a második versenyen.
Vasárnap az első verseny 13:30-kor, a második pedig közvetlenül utána, 14:40-kor veszi kezdetét a Hungaroringen.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Yvan MULLER | Citroen C-Elysee WTCC | 1:48.727 | - |
2 | Jose Maria LOPEZ | Citroen C-Elysee WTCC | 1:48.761 | 0.034 |
3 | Sebastien LOEB | Citroen C-Elysee WTCC | 1:49.113 | 0.386 |
4 | Tiago MONTEIRO | Honda Civic WTCC | 1:49.166 | 0.439 |
5 | Gabriele TARQUINI | Honda Civic WTCC | 1:50.576 | 1.849 |
Q2 | ||||
6 | Mehdi BENNANI | Honda Civic WTCC | 1:49.745 | 0.335 |
7 | Tom CHILTON | Chevrolet RML Cruze TC1 | 1:49.757 | 0.347 |
8 | Tom CORONEL | Chevrolet RML Cruze TC1 | 1:50.428 | 1.018 |
9 | Gianni MORBIDELLI | Chevrolet RML Cruze TC1 | 1:50.728 | 1.318 |
10 | Dusan BORKOVIC | Chevrolet RML Cruze TC1 | 1:51.937 | 2.527 |
11 | Hugo VALENTE | Chevrolet RML Cruze TC1 | 1:52.123 | 2.713 |
12 | Norbert MICHELISZ | Honda Civic WTCC | - | - |
Q1 | ||||
13 | Rob HUFF | LADA Granta 1.6T | 1:50.908 | 1.580 |
14 | James THOMPSON | LADA Granta 1.6T | 1:50.995 | 1.667 |
15 | Rene MUNNICH | Chevrolet RML Cruze TC1 | 1:51.123 | 1.795 |
16 | Mikhail KOZLOVSKIY | LADA Granta 1.6T | 1:52.451 | 3.123 |
17 | Pasquale DI SABATINO | BMW E90 320 | 1:54.584 | 5.256 |
18 | Franz ENGSTLER | BMW E90 320 | 1:55.121 | 5.793 |
19 | Yukinori TANIGUCHI | Honda Civic S2000 TC | 1:56.561 | 7.233 |
20 | John FILIPPI | SEAT Leon WTCC | 1:56.588 | 7.260 |