A japán versenyző korábban egyáltalán nem próbálta ki az autót, a pénteki teszten tette meg első köreit - a 19. helyen végzett, utolsóként a mért körrel rendelkező versenyzők között. Lemaradása 10,5 másodperc, a legjobb TC2-es résztvevőhöz, Franz Engstlerhez képest öt. A japán pilóta a korábbi szabályok szerint épített Hondát vezet, méghozzá a legelső WTCC-s Civicet: azt az autót, amelyet Tiago Monteiro 2012-ben az utolsó három versenyen, Takuya Izawa pedig a tavalyi japán futamon vezetett.
"Jó érzés visszatérni a WTCC-be. Ma vezettem először ezt az autót, hét kört sikerült megtennem" - idézi a 45 éves hirosimai versenyzőt a bajnokság hivatalos oldala. "A Honda sokkal bonyolultabb autó a BMW-hez, Seathoz és Chevrolet-hez képest, amelyeket a múltban vezettem. Utoljára három éve jártam itt, Magyarországon, ezért még emlékeztem a pályára."
"Néhány kanyart újraaszfaltoztak, ami remek hír. Az autó tökéletes állapotban van, az hiányzik, hogy több időt tölthessek a vezetőülésben. De körről körre magabiztosabb vagyok, lassan az igényeimhez igazítom az autót" - mondta Taniguchi, aki 2008 óta vesz részt világbajnoki futamokon, egyetlen teljes szezonját 2011-ben futotta. Tavaly megnyerte az Asia Trophyt, azt a különdíjat, amelyet az utolsó három versenyen, Japánban, Kínában és Makaóban elinduló legeredményesebb helyi pilótának osztottak ki.
A három futamon három különböző csapattal vett részt, Makaóban a Nika Racinggel, amely egyébként már első 2014-es részvétele előtt bejelentette következő évi terveit: a Honda Svédország támogatásával indítanak egy TC1-es autót. A volán mögé azonban Taniguchi helyett egy hazai pilóta, a visszatérő Rickard Rydell ülhet.