DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
WTCC

WTCC: A Citroen a Hungaroringtől kezdve büntetősúlyt kap

A Túraautó-világbajnokság promótere szerint a súlykompenzáció érezteti majd hatását a következő versenyhétvégétől, ráadásul a riválisok a fejlesztéseknek köszönhetően is közelebb kerülnek a Citroenhez.

A WTCC vezetője, Francois Ribeiro az Autosport hasábjain fejtette ki véleményét az idei szezonról, mely egyelőre nagyon hasonló képet mutat a 2011-es és az azt követő idényhez, amikor a három gyári Chevrolet esélyt sem hagyott a riválisoknak. Ribeiro szerint a Citroen hatalmas előnye a felkészülésre fordított időnek köszönhető, s mindenképpen igazságos, hiszen sokkal többet dolgoztak az autón, mint az ellenfelek.



 



 

"Nem hiszem, hogy a Citroen a pénz miatt van előnyben a Hondával, a Ladával és a Chevrolet-vel szemben. Azt hiszem, ez az időről szól. 2013 júliusában kezdték tesztelni a C-Elysee-t, míg a Honda idén januárban, az RML és a Lada pedig márciusban. Biztos vagyok benne, hogy ha a Honda választhatna, hogy több pénzt, vagy több időt szeretne, ma azt mondaná, hogy több időt. Példának okáért a speciális marrakeshi kerékvetőkre a Citroen olyan pályákon készült, ahol hasonlóak a kerékvetők"



 

"Jelenleg a WTCC-ben is az a helyzet, mint a Formula-1-ben a Mercedesszel, vagy a raliban a Volkswagennel. Van egy domináns gyártónk, ez egyértelmű. Hogy ezután mi lesz, az nem teljesen rajtunk áll. A Citroen a Hungaroringtől kezdve ballasztot kap, a 60 kilogramm körönként mintegy hat tizedmásodpercet jelent. Viszont a WTCC nem olyan, mint például a WEC, ahol a teljesítmény kiegyensúlyozására törekszenek. Ha a Citroen jobban dolgozik, többet tesztel, jobb versenyzői vannak, akkor az első futamon dominálnak majd, a másodikon pedig a mezőny közepéről indulnak."



 



 

"Várakozásaim szerint a Honda, a Lada és a Chevrolet tovább dolgozik, és csökkenti majd a különbséget a Citroenhez képest. Nem úgy tűnik, mintha a Honda nem reagált volna, szerintem sokat dolgoztak Marrakesh és a Paul Ricard közt. Nem tudom, mit találtak, a fordulat, a nyomaték vagy az erő lett nagyobb, mindenesetre sokkal jobban tudtak védekezni az egyenesekben, mint Marrakeshben. Láttam, mennyit dolgoztak, azt hiszem, tisztán értették az üzenetet - most arra vágynak, hogy csökkenjen a hátrányuk a Citroenhez képest, s hogy dobogós helyekért harcolhassanak."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: