Két sikeres verseny után a Citroën Total Team a marokkóitól és a franciaországitól lényegesen eltérő jellegű pályákon versenyez.
A bajnokságot egyelőre José-María López vezeti 85 ponttal, őt Sébastien Loeb (73 pont) és Yvan Muller (65 pont) követi.
A FIA WTCC versenynaptára a szezon elejét tekintve igen sűrűre sikeredett, a csapatoknak nincs idejük a lazításra. A Paul Ricard után a Citroën Racing szerelőinek mindössze három napjuk volt arra, hogy eltüntessék az autók versenyben szerzett sérüléseit, majd a három C-Elysée WTCC már útra is kelt Magyarország felé, a bajnokság harmadik állomására.
"Ez a pár nap elég volt arra, hogy megvonhassuk az eddigiek mérlegét - mondja Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója. - Egy tripla és három dupla győzelemmel eddig a várakozásainkon felül szerepeltünk, és a csapat, úgy tűnik, gyorsan megszokta az új szakágat, a szokatlan időjárási fordulatokhoz és a verseny során előforduló váratlan helyzetekhez is jól tudunk alkalmazkodni. A másik pozitív élmény a pilótáink összetartása. Egyikük sem akarja lenyomni a másikat, nagyon jó a csapatszellem, a kohézió. Most már az előttünk álló versenyekre koncentrálunk, hiszen most olyan pályák jönnek, amelyeket nem ismerünk annyira, mint versenytársaink, akik ráadásul általában véve is nagyon gyorsan fejlődnek."
A SZEZON EGYIK LEGFORRÓBB PILLANATA
A Hungaroringet a Formula-1 Magyar Nagydíja tette híressé, amelyet 1986 óta rendeznek ezen a pályán, de 2011 óta kihagyhatatlan helyszíne a túraautó-világbajnokság futamainak is. Tavaly több mint 50 ezer néző buzdította itt a versenyzőket, köztük elsősorban a hazai közönség nagy kedvencét, Michelisz Norbertet. "Nagyon várom már ezt a versenyt, sokat hallottam arról, milyen hihetetlen hangulatot varázsol a pályára a közönség"- mondja Sébastien Loeb, aki azért maga is tud egyet s mást a népszerűségről és a zajos sikerről. José-María López is így érez: "Argentína mellett a Hungaroringre látogat ki a legtöbb néző, ez nagyon feldobja az embert."
Yvan Muller is felfokozott várakozásokkal érkezik Magyarországra, hiszen eddig három versenyt rendeztek ezen a 4381 méter hosszú, porosodásra hajlamos és időnként bukkanókkal nehezített aszfalton, és Muller mindháromszor az első rajtkockából indult az első futamon, amelyet rendre meg is nyert, 2011-ben pedig nagy bravúrral mindkét futamon őt intették le elsőként.
"Egy keveset már mentem ezen a pályán, egyszer néhány éve egy F3000-es géppel, tavaly nyáron pedig a C-Elysée WTCC-vel - mondja Loeb. - Gyakorlatilag az volt az autó fejlesztési munkálatainak kezdete. Elég szűk pálya, sok technikás kanyarral, tetszik is nekem, de nem tudom, mennyi lehetőségem lesz előzni."
"Utoljára 2006-ban jártam Budapesten, GP2-es versenyen - emlékszik vissza José-María López. - Nagyon kanyargós pálya, a gumik borzasztóan fognak szenvedni, erre az egész hétvége során nagyon kell figyelni, ez lesz mindennek a kulcsa, főleg ha meleg lesz."
A HÉTVÉGE IGAZI UTCAI PARÃDÉVAL INDUL BUDAPESTEN!
Május 1-jén, mielőtt a mezőny kivonulna a Hungaroringre, a Citroën Racing pilótái is részt vesznek a Nagy Futamon, amely a magyar főváros szívében, a Duna két partján, a Parlament szomszédságában zajlik. A szervezők óriási tömeget várnak a rendezvényre, amely immár hagyományosan megnyitja az autóversenyzés szerelmeseinek egyik legkiemelkedőbb magyarországi hétvégéjét.
A HÉTVÉGE PROGRAMJA
A pénteki szabadedzés 12 óra 30 perctől 13 óráig tart, ezt szombaton két másik követi, 9 és 12 órakor. Az időmérő futamok 14 óra 30 perckor kezdődnek. A verseny napján 13 óra 35 perckor kezdődik az első futam, 14 óra 35 perckor pedig a második.