A Nemzetközi Autósport Szövetség (F.I.A.) égisze alatt mindössze - írd és mond - négy világbajnoki sorozatot bonyolítanak le. A legjelentősebb - kétségkívül - a Formula-1, amely afféle önjáró monstrumként mindent és mindenkit eltapos, illetve túlél. Talán még - a börtönbüntetés mezsgyéjén egyensúlyozó - Bernie Ecclestone-t is" A második sorozat a rali világbajnokság, amelybe anno még a magyar szövetség is be akart kapcsolódni, de a rózsaszín és a valóságtól messze-messze elrugaszkodott álmok éppen úgy, ahogy jöttek, el is szálltak. Ãm amíg az elsőként említett sorozatban Baumgartner Zsolt másfél évet is eltöltött a legjobbak között - 2004-ben Indianapolisban még vb pontot is szerzett -, addig magyar páros az "igazi" rali világbajnokságon labdába sem rúgott. Az indulás és az eredményesség egyik feltétele - a vitathatatlan tehetség és elkötelezettség mellett - minden szériában a pénz. E téren a Zengő Zoltán vezette - és a nevét viselő csapat - túl az Óperenciás tengeren és az Üveghegyen, de az álmokon innen kisebb csodát élt meg a túraautó világbajnokságban. Az egykori magyar bajnok Michelisz Norbert személyében egy a szimulátor játékokon - amely egy bizonyos szint után már messze nem játék - csiszolódott gyémántot talált, amelyet/akit példába illő módon felhozott és versenyeztetett. A Hímesházán született, de Pécsett élő versenyző valósággal berobbant a WTCC kissé zárt világába. Óriási szenzáció volt: Makaó Nagydíjának 2. futamát privát indulóként 2010-ben megnyerte. Két ével később a nem gyári versenyzők részére kiírt WTCC Yokohama Trophy győztese lett, ami lefordítva magyarra a privát versenyzők világbajnoki címe. Mondják kis világbajnoknak is a versenyzőt" Alakulata akkor - is? - komoly pénzügyi nehézségekkel küzdött - ezt főként a tesztek hiányán lehetett lemérni -, de a sikerek és a 2014. évi szezon kezdetéig megszerzett három győzelem, tizenhárom dobogós helyezés és az összességében jegyzett 532 vb pont sok mindenért kárpótolta a csapatot.
És a versenyzőt is"
Michelisz Norbertre a hírek szerint 2015-től a Honda saját berkein belül számítanak, így megindul(t) a találgatás - és a harc - a WTCC egyik legjobb privát csapata autójának üléséért. A beüléshez azonban az új versenyzőnek is jó mélyen kell a zsebébe nyúlnia, vagy komolyan elkötelezett támogatókat kell mobilizálni.
Bizony tízmilliós nagyságrendben"
(Folytatás az Autósport és Formula Magazin áprilisi számában)