A rajtot mindenki jól kapta el, de a legjobban a portugál Monteiro helyezkedett, aki legyorsulta a másik hondást, a marokkói Mehdi Bennanit, így Münnich visszaszorult a harmadik helyre. Tarquinit megpróbálták kiforgatni, és a középmezőnyben is ment a harc a jobb helyezésekért.
A harmadik körben Michelisz a 13. helyre csúszott vissza, és kezdetét vette a korábbi csatározás Huff-fal és Valentével, viszont az élen egy rövid ideig három hondás vezette a mezőnyt: Monteiro, Tarquini és Bennani.
Az utolsó sorból folyamatosan jöttek föl a citroenesek, Loeb és López, de most az argentinnak jött ki jobban a lépésn és csapattársával, a francia Yvan Mullerrel, célba vették a hondásokat.
Loeb nekiment egy gumibálának, ami miatt egyrészt autójának jobb eleje megsérült és beküldték a Safty cart. A JAS Motorsport vezetőjének oly hangos volt a megnyivánulása, hogy mindenki felkapta a fejét, hiszen így az élen autózó versenyzőjük elveszette az előnyét a nála sokkal gyorsabb Citroenekkel szemben. Michelisznek hatalmas szerencséje volt, hogy nem őt találta el felcsapódó gumitörmelék. A pálya rendbetétele után, a 10. körben visszahívták a biztonsági autót. Folytatódhatott az autóverseny.
A biztonsági autót nem sokkal később újból beküldték, mert az egyetlen SEAT-ot vezető Fillippi kocsijának, az Engstlerrel való ütközése után, kitört a bal eleje. Chilton a korábbi szabálytalansága miatt áthajtásos büntetést kapott, így nem tudott tovább harcolni a pontokért.
Hat kör volt hátra a versenyből és a Monteiro, Lopez, Muller és Tarquini vonat egy ideig ment, de a 14. körben López megelőzte Monteirot, akit után simán megelőzött Muller is.
A sorrend az élen a befutóig nem változott, Michelisz Norbertnek viszont sikerült meglőznie a francia Valentét és a szerb Borkovic mögött a nyolcadik helyen ért célba.
A világbajnokságot az argentin újonc José Maria López vezeti - ebben a bajnoki sorozatban - a szintén újonc Sebastian Loeb és a korábbi WTCC világbajnok Yvan Muller előtt.
Michelisz Norbert nyilatkozata: