"Sziasztok! Azt hiszem, mondanom se kell, hogy még mindig mosolygok, ahogy írom ezeket a sorokat" Tudjátok, mennyire vártam a bemutatkozást a WTCC-ben, és nem titok, hogy az első verseny abszolút igazolta a várakozásait, sőt, annál többről van szó, hiszen legelső versenyemen futamot nyertem, a második helyen állok a bajnokságban" Kérhettem volna ennél többet a sorstól"? Szeretem Marrákest, na!"
"Már az első edzéseken is jól ment minden. A legfontosabb, amit feltétlenül szeretnék kiemelni: a C-Elysée viselkedése és teljesítménye. Le a kalappal a Citroën Racing előtt, köszönöm nekik a kitűnő munkát! Az autó a teljesen atipikus marrákesi pályán is hibátlanul ment. A második fontos dolog: elértem elsőszámú célomat, tartani tudtam a tempót csapattársaimmal. Felmerülhet a kérdés: miért, voltak efelől kétségeim? Igen, voltak. Mert persze versenyeztem már pályán, de azért ez másfajta megmérettetés. Lehet, hogy Pechito Franciaországban még nem annyira ismert, de átkozottul gyors, és más szakágakban ezt már be is bizonyította. És Yvan, aki igazi etalon a WTCC-ben" Az utolsó teszteken már egész közel voltam hozzájuk, de a versenykörülményeket egy teszt sem tudja szimulálni. Úgyhogy a kételyeim csak az első szabadedzéseken kezdtek csillapodni, és akkor még hátravolt maga a verseny"
"Az első két időmérő teljesen jól ment, sőt a harmadikat is jól kezdtem, csak sajnos a harmadik szektort néztem el egy kicsit. Persze egész hétvégén egyszer sem hibáztam abban a kanyarban, csak akkor, amikor behozhattam volna magam az első rajtkockába" De nem voltam és nem vagyok csalódott, végül is életem első WTCC-versenyén az első sorból indultam, azért ez már önmagában elég lelkesítő, ráadásul egy tizeden belül maradtam a csapattársakhoz képest."
(a második futamban, miután megelőzte a két Hondát - a ford.) "" José María nagyon feljött rám, jobban, mint ahogyan gondoltam, de próbáltam tartani az előnyt, és ez sikerült is. Az első versenyemen a dobogó legtetején állni és a Marseillaise-t hallgatni" leírhatatlan érzés! Lehet, hogy az első siker miatt nőnek az elvárásaim magammal szemben, de azért nem felejtem el, hogy városi pályákon könnyedén mozgok, mert van némi tapasztalatom. Le Castellet más tészta lesz, "igazi" pálya - itt viszont előnyt jelent, hogy nagyon jól ismerem a terepet."
"Bízom benne, hogy a hétvége megerősíti az első jó eredményeinket, az enyémeket és az autóéit is, a rákövetkező magyarországi verseny pedig még erre is rátesz egy lapáttal. Az eddigi konklúzió egyszerű: elégedett vagyok a debütálással, nagyon örülök, hogy a WTCC-t választottam, és hogy a Citroënnel csinálhatom végig ezt a kalandot." "Hétfőn este értem haza, ma este indulok Le Castellet-be. A hazai verseny biztosan egészen különleges lesz a számomra. Remélem, minél többen eljöttök!"
EMLÉKEZTETŐÜL: A HÉTVÉGE PROGRAMJA
A program pénteken indul, egy félórás szabadedzéssel (12 óra 30 perckor). Szombaton két újabb szabad teszt következik (9 órakor, illetve 11 óra 30 perckor), majd 15 órától indulnak az időmérők. A Formula-1-hez hasonlóan három időmérő futamra kerül sor: a Q1 20 perces, a Q2 10 perces (és csak a Q1 12 legjobbja vehet rajta részt), a Q3 pedig egyetlen mért körből áll, amelyet a Q2 öt leggyorsabbja teljesíthet. Vasárnap az első futam 13 óra 15 perckor kezdődik és 16 körből áll. A futam után a csapatoknak mindössze 15 perc áll rendelkezésükre a gyors szervizeléshez, majd 17 óra 15 perckor rajtol a második futam.