Marokkóban nagyon belehúzott a Citroën, gondolhatjátok, hogy ezt követően Franciaországban sem vesznek majd vissza a tempóból. Francia márkaként, két francia pilótával nekik ez egyértelműen hazai pálya lesz, ahol ráadásul a legtöbbet teszteltek az előszezon során. Ami nekem a Hungaroring, az nekik Paul Ricard. Ebből és a múlt heti fölényükből kiindulva nem tudom elképzelni, hogy ne ők domináljanak az előttünk álló versenyhétvégén is. Ettől függetlenül mégis azt várom, hogy valamelyest csökkenni fog a különbség köztünk és köztük. Ebbéli reményeimet két tényező táplálja.
1. Nem is olyan régen a Honda teljesített egy háromnapos tesztet Paul Ricardon (pont a Citroënnel közösen), és biztos vagyok benne, hogy Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro gyűjtött annyi értékes információt, amennyi meg fogja könnyíteni a helyzetünket.
2. A pálya vonalvezetése ezúttal egyértelműen kedvezhet nekünk. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a Honda Achilles-sarka a hosszú egyenesek mellett a lassú kanyarok, amelyekből kigyorsítva nem tudjuk a talajra vinni a motorerőt. Jó hír, hogy Paul Ricardon egyikből sincsen sok.
Persze hátrányom is származik majd például abból, hogy még sosem vezettem ezen a pályán. A szabadedzéseken háromszor fél óra áll a rendelkezésemre, hogy megtanuljam a sajátosságait, ami alatt el lehet jutni egy nagyon jó szintre, de azokat a finomságokat ennyi idő alatt nem lehet elsajátítani, amelyeket több mint 800 kilométer tesztelés után mondjuk Tarquini és Monteiro tud. Ledolgozni persze nem lehetetlen ezt a hátrányt, és akkor sem történik tragédia, ha esetleg az időmérőn lassabb leszek a márkatársaknál, hiszen ha az első tízben végzek, a fordított rajtrácsos második futamon lehet keresnivalóm.
Minden körülményt figyelembe véve, azt mondom, hogy az időmérőn a 6. és 10. hely közötti helyezés lehet reális elvárás. Ez azt jelenti, hogy a második futamon akár a dobogó környéki pozíciókra is esélyünk nyílhat, azonban figyelembe véve a lemaradásunkat, jelenleg sokkal kisebb sanszunk van erőből az első háromba jutni, mint tavaly év elején volt. Ahhoz nagy szerencsére is szükségünk lenne. Tehát a cél egyelőre a pontszerzés. Se több, se kevesebb.
A versenyhétvége programja:
Péntek:
Teszt: 12:30 - 13:00
Szombat:
1.Szabadedzés: 09:00 - 09:30
2. Szabadedzés: 11:30 - 12:00
Időmérő: 15:00 - 16:00 - Élőben az Eurosporton
Vasárnap:
1. Futam: 12:50 - 13:50 - Élőben az Eurosporton
2. Futam: 16:50 - 17:50 - Élőben az Eurosporton