DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 29. péntek
WTCC

WTCC: Rydell 2015-ös visszatérése már most biztos

Habár a svéd Nika Racing még 2014-es első versenyét sem futotta meg, azt már biztosan tudják, hogy jövőre TC1-es Hondákkal és egy nagy nevű hazai versenyzővel, a túraautó-vb-n már bizonyított Rickard Rydellel jelennek meg a rajtrácson.

A WTCC-ben nem ritka, hogy a pilótafelállás kérdőjelei csak röviddel a legelső verseny előtt tisztázódnak: idén a Nika Racing is azon csapatok közé tartozott, akik az utolsó pillanatban jelentették be, hogy a tavalyi sikerek után - dán versenyzőjük, Michel Nykjear három futamgyőzelmet szerzett Chevrolet-vel - idén is jelen lesznek egy TC2-es, azaz tavalyi Honda Civickel, amelyet Yukinori Taniguchi vezethet majd. Taniguchi első szereplése azonban még várat magára, mivel a marrakeshi szezonnyitót kihagyta, és afelől sem érkezett hír, hogy a hétvégi francia versenyen ott lesz-e a Paul Ricard pályán. Ehhez képest a Nika Racing ma már 2015-ös terveiről beszélt.

 

Nicklas Karlsson csapatvezető alakulata a Hondával szövetkezett, ennek értelmében jövőre már a TC1-es kategóriában indulhatnak, a feltételek szerint ahhoz hasonló gyári együttműködéssel, amilyet az idei privát Honda-csapatok, a Zengő és Proteam istállók élveznek. Az alakulat Honda Racing Team Sweden néven vág majd neki a szezonnak, és azt is bejelentették, hogy versenyzőjük Rickard Rydell lesz, aki 2009-ben teljesített utoljára egész szezont a WTCC-ben, ám azóta is felbukkant a mezőnyben időről időre, utoljára tavaly.

 



"Ez egy izgalmas lépés a Nika Racing jövője felé" - mondta Nicklas Karlsson. "A lehetőség, hogy Rickarddal versenyezhetünk a következő évben, rendkívül inspiráló mindenki számára, a TC1-es szabályok pedig az eddigieknél is intenzívebb versenyzés kapuit nyitották meg. A Honda Svédország személyében pedig nagyon erős partnerre tettünk szert."

 

Rydell, aki korábbi skandináv és brit túrakocsi-bajnok, alighanem azt sajnálja leginkább, hogy közel egy évet kell várnia első versenyéig. "Nagyon boldog vagyok, hogy egy teljesen svéd csapattal vághatok neki a következő idénynek. A projekt nagyon ígéretes, teljes erőbedobással állok mellette. A WTCC nagyon erős széria, emellett szórakoztató is, a TC1 szabályai pedig érdekes technikai kihívást jelentenek" - fogalmazott Rydell.

 

A 46 éves versenyző még 1998-ban nyerte meg a brit túraautó-bajnokságot a Volvóval, később az Európa-bajnokságra váltott, amely 2005-ben alakult át a mai WTCC-vé. Rydell 2005-ben és 2006-ban volt a mezőny tagja, majd 2008-ban és 2009-ben újabb két éves periódus következett: első visszatérésében fontos szerepet játszott, hogy 2009-ben beugróként megnyerte a svéd futamot a Chevrolet-vel. Pályafutása alatt öt WTCC futamgyőzelmet szerzett, egyszer pedig a Le Mans-i 24 órást is megnyerte a GT1-es kategóriában.

 

2009 után hosszabb szünet következett, amely során az STCC-t (skandináv bajnokság) nyerte meg 2011-ben. A következő szezon nyitányán, a Chevrolet Svédország színeiben bukkant fel legközelebb a WTCC-ben Monzában, az első versenyen remek negyedik helyet szerzett - ez abban az időszakban történt, amikor az amerikai gyártó uralta a kategóriát. Tavaly ismét Chevrolet-vel, immár a Nika Racinggel tűnt fel szintén egyetlen futamon a menesztett Nykjear helyén, a hasonlóan emlékezetes szereplés azonban elmaradt. Abban az évben egyetlen sorozatnak sem volt állandó résztvevője, és egyelőre úgy tűnik, ez 2015-ig nem is fog változni.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: