A vasárnap délutáni startra fullasztó hőségben került sor. López és Loeb eljöttek az élen, a legszebb rajtot mégis Muller mutatta be, aki a negyedik helyről indulva már az első kanyar előtt feljött Tom Chilton elé.
Ezután a három Citroen C-Elysée WTCC zárt alakzatban autózott, lezárva a mezőny előtt az utat. A tempót Pechito diktálta, aki körről körre gyorsult. Egy idő után, a fékeket kímélendő, a csapat mérsékeltebb sebességre váltott, így Chilton fel is tudott zárkózni, de ez nem változtatott az első futam végeredményén.
A két futam között rövid idő állt rendelkezésre az autók felkészítéséhez, és máris fel kellett sorakozni a rajtrácson, a szabályzat értelmében fordított sorrendben. A Citroen-pilóták közül ez Mullernek kedvezett a leginkább, aki a hetedik helyről indulhatott. Loeb a 9., López a 10. helyen várta a rajtot.
Alig néhány pillanattal a start után Mehdi Bennani meglökte Tom Coronelt, aki csúnyán a falnak ütközött. Sajnos Muller - az ismét remek rajt ellenére - nem tudta kikerülni a sodródó Coronelt, autója jobb eleje súlyosan megsérült, Muller a verseny feladására kényszerült. A mezőnyt le is állították a pályára került törmelék eltakarításáig.
A biztonsági autó távozása után újraindult a verseny. Loeb, aki Bennani és Monteiro mögött a harmadik helyen autózott ekkor, hamar feljött a második helyre, majd amikor Bennaninak le kellett töltenie "drive through" büntetését - a Coronel-féle ütközés miatt -, a kilencszeres rali-világbajnok az élre került, és a vezetést már nem is adta ki a kezéből.
Eközben persze López sem lustálkodott: a mezőnyben remekül autózva megelőzte Valentét és Monteirót is, így Loeb mögött a második helyen ért célba. A két C-Elysée WTCC tehát elhozta az első két helyet, Sébastien Loeb pedig újra történelmet írt, hiszen immár ő is azon nagyon kevés autóversenyző közé tartozik, akik a FIA kétféle világbajnokságán is versenyt tudtak nyerni.
A NYILATKOZATOK
Yves Matton, a Citroen Racing igazgatója: "Ãlmodni sem mertünk ennyire szép eredményről. 2003-ban volt egy olyan monte-carlói befutónk, hogy Loeb-Sainz-McRae - most újra átélhettük ezt az érzést Pechitóval, Sebbel és Yvannal. Más korszak, más szakág - de azért vannak közös pontok a két történelmi pillanat között. Elsősorban a csapat hangulatára gondolok: a harci szellem és az alázat egyszerre van jelen bennünk. Yvan Muller balesete persze árnyalja a jókedvünket. Nagyon sajnálom, hogy most nem tudta eredményre váltani azt a rengeteg munkát, amit az autó fejlesztésébe, a csapat építésébe invesztált velünk - a jövő hétre tökéletesen rendbe hozzuk az autóját."
José María López: "Nagyon büszke vagyok arra, hogy ilyen csapatban versenyezhetek, ez a nap pedig örökké megmarad az emlékezetemben. Az első futamnál tudtam, hogy a rajt a döntő pillanat. Az élről indultam, ez ideális a fékek hűtése szempontjából. Nehéz futam volt, de közel sem annyira, mint a második. Nagy szerencsém volt, hogy ki tudtam kerülni azt az ütközést, amelybe Yvan belekeveredett. Utána már könnyebb volt figyelni, feljönni és megszerezni a második helyet. Szívből gratulálok Sebnek a győzelemhez, komolyan mondom, olyan, mintha már évek óta WTCC-ben versenyezne!"
Sébastien Loeb: "Fogalmam sem volt, mire számíthatok. A Citroen fantasztikus autót épített, minden ideálisan működött, a futómű is, a motor is. Az első futamban küzdhettünk volna egymással, de egyszerűen képtelenség volt Pechitón fogást találni. Nem hibázott egyszer sem, és egy idő után - amikor a fékek elkezdtek melegedni - úgy döntöttem, hogy inkább a biztonságra megyek. A második futamban nagy szerencsém volt az elején, utána már gyorsabbak voltunk, el tudtunk menni a többiektől."
Yvan Muller: "Ez a pálya soha nem ment nekem igazán, a mostani hétvége pedig az egész WTCC-pályafutásom egyik legrosszabbja, az biztos. Az első futammal nem volt gond, egyedül az volt a célom, hogy Chiltont megelőzzem és dobogón legyek. Túl kockázatos lett volna ezen a pályán támadni a csapattársaimat, úgy, hogy a következő versenyig alig 4-5 nap van hátra" A második futam elején megpróbáltam kikerülni Tom Coronel autóját, de pont előttem csapódott a falnak, nem tehettem semmit. Az autósport ilyen, ez benne van a pakliban. Az én szempontomból nem volt sikeres a hétvége, de a Citroen pilótája vagyok, és nagyon büszke vagyok arra, amit a csapat elért története első WTCC-versenyén."
EREDMÉNYEK
1. futam
1. José-María López (Citroën C-Elysée WTCC) 14 kör 24"™40"™"™950
2. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +0"™"™713
3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +1"™"™607
4. Tom Chilton (Chevrolet Cruze WTCC) +8"™"™222
5. Dusan Borkovic (Chevrolet Cruze WTCC) +11"™"™849 3
6. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +20"™"™495
7. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) +25"™"™111
8. Hugo Valente (Chevrolet Cruze WTCC) +29"™"™953
9. Nobert Michelisz (Honda Civic WTCC) +44"™"™583
10. James Thompson (Lada Granta 1.6T) +48"™"™596
Leggyorsabb kör : Sébastien Loeb - 1"™43"™"™777
2. futam
1. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) 16 tours en 47"™50"™"™589
2. José-María López (Citroën C-Elysée WTCC) +4"™"™321
3. Hugo Valente (Chevrolet Cruze WTCC) +7"™"™598
4. Tom Chilton (Chevrolet Cruze WTCC) +18"™"™305
5. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) +18"™"™331
6. Mikhail Kozlovskiy (Lada Granta 1.6T) +19"™"™757
7. Gianni Morbidelli (Chevrolet Cruze WTCC) +23"™"™117
8. Franz Engstler (BMW 320 TC) +38"™"™957
9. John Filippi (Seat Leon WTCC) +48"™"™611
10. Pasquale di Sabatino (BMW 320 TC) +50"™"™553
Leggyorsabb kör : José-María López - 1"™43"™"™704
A VILÃGBAJNOKSÃG ÃLLÃSA
Egyéni
1. José-María López 48 pont
2. Sébastien Loeb 47 pont
3. Tom Chilton 27 pont
4. Hugo Valente 19 pont
5. Yvan Muller 17 pont
Csapatverseny
1. Citroën 95 points
2. Honda 57 points
3. Lada 31 points