öt perces késéssel indult a túraautó-világbajnokság első 2014-es időmérő edzése. A pénteki teszt és mai három szabadedzés után elég bátran lehetett erősorrendet felállítani: a Citroen három versenyzője kétszer foglalta el az eredménylista első három pozícióját, egy alkalommal "mindössze" az első és második helyen végeztek. Őket az összes gyakorláson a Chevrolet követte.
A második edzés hosszú ideig állt Gianni Morbidelli és Gabriele Tarquini ütközése miatt, ennek következtében az időmérőt mindketten kihagyták. A hírek szerint Tarquini a vasárnapi futamokról is hiányozni fog - legutóbb 2005-ben kényszerült arra, hogy egy WTCC-hétvége mindkét versenyéből kimaradjon.
A kvalifikáció első szakaszát a Citroen színeiben Yvan Muller, Sebastien Loeb és Jose Maria Lopez fejezte be a legjobb három pozícióban, őket a ROAL és Campos Chevie-k megszokott négyese követte, ezúttal, akárcsak a második edzésen, Tom Chilton bizonyult a leggyorsabb üldözőnek. Mögöttük a három talpon maradt Honda jött, Mehdi Bennani vezette a sort, Michelisz Norbert a tizedik pozícióban végzett. René Münnich még sosem ért el ilyen jó eredményt: ő zárt tizenkettedikként saját csapatával, ezzel életében először bejutott a Q2-be.
A kvalifikáció első szakasza idejekorán ért véget, Petr Fulín - aki egyelőre csak Marrakeshben kapott lehetőséget a Campos Racingtől - az egyik sikánban összetörte Seatját. Az összes TC2-es résztvevőn kívül kiesett még Rob Huff, habár a szabadedzésen még előkelő hetedik időt futott a Ladával, valamint csapattársa, Mikhail Kozlovskiy.
A Q2-ben ismét rögvest az élre állt a Citroen hármasa, ezúttal Loeb, Lopez, Muller sorrendben, amelyen később sem esett változás. A három élversenyzőt elképesztő kicsi különbségek választották el egymástól: Loeb négy ezredmásodperccel körözött gyorsabban, mint Lopez, aki egy ezredet vert Mullerre. Dusan Borkovic komoly meglepetést okozott, a WTCC első szerb versenyzője zárt a három Citroen mögött, akit Tom Chilton követett. René Münnich a Q1-ben tapasztalt csúcsokat is áttörte, a hatodik rajthelyet szerezheti meg. Hugo Valente viszont korábbi teljesítményéhez képest visszaesést mutatott, csak a 12. pozícióból startolhat mindkét futamon.
A Q2 dönt a második verseny rajtrácsáról is: a tizenkét versenyző közül az első tíz fordított sorrendben indulhat majd vasárnap, a tizedik helyezetté lesz a pole pozíció, többen kétségtelenül erre játszottak. A szerencse is kellett ahhoz, hogy Tom Coronel megszerezze a tizedik pozíciót, Mehdi Bennani pedig a kilencedik lett. Michelisz Norbert nyolcadikként zárta a Q2-t, ami a második futamon harmadik rajteredményt jelent számára.
A megszokottól ellentétben most először egy Q3-at is rendeztek, ahova mindössze öten juthattak be - egymás után mentek a pályára, ahol mindenki egy kört futhatott. Tom Chilton hajtott először ki a bokszból, de neki és Borkovicnak kevés esélye lehetett a Citroenekkel szemben. Borkovicot ráadásul fekete zászlóval ki is intették, ugyanis túl korán hajtott a pályára. Yvan Muller gyors körén levágta a sikánt, ezért José Maria Lopez saját, 1:43.730-as körével átvette a vezetést. Sebastien Loeb került utoljára a pályára. Az első szektorban hajszálnyival verte Lopezt, amely a második szakaszon tovább csökkent, 18 ezredre. Az utolsó, mindent eldöntő szektorban azonban rontott. Jose Maria Lopez - aki ugyanolyan újonc, mint Sebastien Loeb, mindössze egyszer szerepelt eddig WTCC-versenyen - megszerezte a Citroen történelmi első pole pozícióját.
A Citroen, ahogyan arra számítani lehetett, bebiztosította az első három pozíciót, Lopezt Yvan Muller és Sebastien Loeb követi, bár Muller második helyét a levágás miatt érdemes fenntartásokkal kezelni. Tom Chiltoné a negyedik pozíció, de még az egy körös megmérettetésben is 1,1 másodperc különbség ütközik ki a Citroen és Chevrolet között.
Az időmérő végeredménye:
Q3 | ||||
1. | Jose Maria LOPEZ | Citroen C-Elysee WTCC | TC1 | 1:43.730 |
2. | Yvan MULLER | Citroen C-Elysee WTCC | TC1 | 1:43.748 |
3. | Sebastien LOEB | Citroen C-Elysee WTCC | TC1 | 1:43.845 |
4. | Tom CHILTON | Chevrolet RML Cruze | TC1 | 1:44.864 |
5. | Dusan BORKOVIC | Chevrolet RML Cruze | TC1 | ----------- |
Q2 | ||||
6. | Rene MUNNICH | Chevrolet RML Cruze | TC1 | 1:45.541 |
7. | Tiago MONTEIRO | Honda Civic WTCC | TC1 | 1:45.891 |
8. | Norbert MICHELISZ | Honda Civic WTCC | TC1 | 1:46.165 |
9. | Mehdi BENNANI | Honda Civic WTCC | TC1 | 1:46.227 |
10. | Tom CORONEL | Chevrolet RML Cruze | TC1 | 1:46.331 |
11. | James THOMPSON | LADA Granta 1.6T | TC1 | 1:46.433 |
12. | Hugo VALENTE | Chevrolet RML Cruze | TC1 | 1:55.284 |
Q1 | ||||
13. | Rob HUFF | LADA Granta 1.6T | TC1 | 1:47.512 |
14. | Mikhail KOZLOVSKIY | LADA Granta 1.6T | TC1 | 1:47.762 |
15. | Franz ENGSTLER | BMW E90 320 TC | TC2 | 1:49.250 |
16. | Peter FULIN | SEAT Leon WTCC | TC2 | 1:50.489 |
17. | Pasquale DI SABATINO | BMW E90 320 TC | TC2 | 1:50.520 |