DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 29. péntek
WTCC

WTCC: Jose Maria Lopez a pole-ban, Michelisz a 8.

Újonc versenyző szerezte meg a pole pozíciót, ám nem az, akire számítani lehetett volna. Jose Maria Lopez áll a Citroen triójának élén, Michelisz Norbert a második versenyen harmadikként indulhat.

öt perces késéssel indult a túraautó-világbajnokság első 2014-es időmérő edzése. A pénteki teszt és mai három szabadedzés után elég bátran lehetett erősorrendet felállítani: a Citroen három versenyzője kétszer foglalta el az eredménylista első három pozícióját, egy alkalommal "mindössze" az első és második helyen végeztek. Őket az összes gyakorláson a Chevrolet követte.

 

A második edzés hosszú ideig állt Gianni Morbidelli és Gabriele Tarquini ütközése miatt, ennek következtében az időmérőt mindketten kihagyták. A hírek szerint Tarquini a vasárnapi futamokról is hiányozni fog - legutóbb 2005-ben kényszerült arra, hogy egy WTCC-hétvége mindkét versenyéből kimaradjon.

 

A kvalifikáció első szakaszát a Citroen színeiben Yvan Muller, Sebastien Loeb és Jose Maria Lopez fejezte be a legjobb három pozícióban, őket a ROAL és Campos Chevie-k megszokott négyese követte, ezúttal, akárcsak a második edzésen, Tom Chilton bizonyult a leggyorsabb üldözőnek. Mögöttük a három talpon maradt Honda jött, Mehdi Bennani vezette a sort, Michelisz Norbert a tizedik pozícióban végzett. René Münnich még sosem ért el ilyen jó eredményt: ő zárt tizenkettedikként saját csapatával, ezzel életében először bejutott a Q2-be.

 



A kvalifikáció első szakasza idejekorán ért véget, Petr Fulín - aki egyelőre csak Marrakeshben kapott lehetőséget a Campos Racingtől - az egyik sikánban összetörte Seatját. Az összes TC2-es résztvevőn kívül kiesett még Rob Huff, habár a szabadedzésen még előkelő hetedik időt futott a Ladával, valamint csapattársa, Mikhail Kozlovskiy.

 

A Q2-ben ismét rögvest az élre állt a Citroen hármasa, ezúttal Loeb, Lopez, Muller sorrendben, amelyen később sem esett változás. A három élversenyzőt elképesztő kicsi különbségek választották el egymástól: Loeb négy ezredmásodperccel körözött gyorsabban, mint Lopez, aki egy ezredet vert Mullerre. Dusan Borkovic komoly meglepetést okozott, a WTCC első szerb versenyzője zárt a három Citroen mögött, akit Tom Chilton követett. René Münnich a Q1-ben tapasztalt csúcsokat is áttörte, a hatodik rajthelyet szerezheti meg. Hugo Valente viszont korábbi teljesítményéhez képest visszaesést mutatott, csak a 12. pozícióból startolhat mindkét futamon.

 

A Q2 dönt a második verseny rajtrácsáról is: a tizenkét versenyző közül az első tíz fordított sorrendben indulhat majd vasárnap, a tizedik helyezetté lesz a pole pozíció, többen kétségtelenül erre játszottak. A szerencse is kellett ahhoz, hogy Tom Coronel megszerezze a tizedik pozíciót, Mehdi Bennani pedig a kilencedik lett. Michelisz Norbert nyolcadikként zárta a Q2-t, ami a második futamon harmadik rajteredményt jelent számára.

 

A megszokottól ellentétben most először egy Q3-at is rendeztek, ahova mindössze öten juthattak be - egymás után mentek a pályára, ahol mindenki egy kört futhatott. Tom Chilton hajtott először ki a bokszból, de neki és Borkovicnak kevés esélye lehetett a Citroenekkel szemben. Borkovicot ráadásul fekete zászlóval ki is intették, ugyanis túl korán hajtott a pályára. Yvan Muller gyors körén levágta a sikánt, ezért José Maria Lopez saját, 1:43.730-as körével átvette a vezetést. Sebastien Loeb került utoljára a pályára. Az első szektorban hajszálnyival verte Lopezt, amely a második szakaszon tovább csökkent, 18 ezredre. Az utolsó, mindent eldöntő szektorban azonban rontott. Jose Maria Lopez - aki ugyanolyan újonc, mint Sebastien Loeb, mindössze egyszer szerepelt eddig WTCC-versenyen - megszerezte a Citroen történelmi első pole pozícióját.

 

A Citroen, ahogyan arra számítani lehetett, bebiztosította az első három pozíciót, Lopezt Yvan Muller és Sebastien Loeb követi, bár Muller második helyét a levágás miatt érdemes fenntartásokkal kezelni. Tom Chiltoné a negyedik pozíció, de még az egy körös megmérettetésben is 1,1 másodperc különbség ütközik ki a Citroen és Chevrolet között.

 

Az időmérő végeredménye:

Q3
1. Jose Maria LOPEZ Citroen C-Elysee WTCC  TC1 1:43.730
2. Yvan MULLER Citroen C-Elysee WTCC  TC1 1:43.748
3. Sebastien LOEB Citroen C-Elysee WTCC TC1 1:43.845
4. Tom CHILTON Chevrolet RML Cruze  TC1 1:44.864
5. Dusan BORKOVIC Chevrolet RML Cruze TC1 -----------
Q2
6. Rene MUNNICH  Chevrolet RML Cruze TC1 1:45.541
7. Tiago MONTEIRO Honda Civic WTCC  TC1 1:45.891
8. Norbert MICHELISZ Honda Civic WTCC  TC1 1:46.165
9. Mehdi BENNANI Honda Civic WTCC  TC1 1:46.227
10. Tom CORONEL  Chevrolet RML Cruze TC1 1:46.331
11. James THOMPSON LADA Granta 1.6T  TC1 1:46.433
12. Hugo VALENTE  Chevrolet RML Cruze TC1 1:55.284
Q1
13. Rob HUFF LADA Granta 1.6T  TC1 1:47.512
14. Mikhail KOZLOVSKIY LADA Granta 1.6T  TC1 1:47.762
15. Franz ENGSTLER  BMW E90 320 TC  TC2 1:49.250
16. Peter FULIN  SEAT Leon WTCC  TC2 1:50.489
17. Pasquale DI SABATINO BMW E90 320 TC TC2 1:50.520

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: