Az első szabadedzés a Citroen két franciája, Sebastien Loeb és Yvan Muller csatájáról szólt, akik másfél másodperccel voltak gyorsabbak, mint minden más ellenfél - végül az újonc megelőzte a mezőny egyik legtapasztaltabbját, Sebastien Loeb első szabadedzésén legjobb idővel zárt. 1:43.427-es köre egyben új pályacsúcsot jelentett.
A második szabadedzés első 8 percében Yvan Muller állt az élen, ekkor azonban a gyakorlást piros zászlóval megszakították, Gabriele Tarquini és a Münnich Chevrolet visszatérője, Gianni Morbidelli balesetbe keveredtek az egyik sikánnál. Tarquini szélesen fordult, Morbidelli viszont levágta a lassítót, oldalról eltalálva a tehetetlen olasz autóját. A versenyzőknek nem esett bajuk, az edzés viszont csak szünet után folytatódott.
Az edzés hosszabb ideig állt, az újraindítás után ezúttal nem Loeb, hanem a harmadik Citroenben ülő Jose Maria Lopez volt az, aki megelőzte Mullert és közel került Loeb első edzésen futott idejéhez. Muller az utolsó percben gyújtotta be a rakétákat, 1:43.437-re javított, az edzés egyetlen századra fejezte be Loeb körrekordjától. Lopez a problémákkal tarkított első edzés után ezt a gyakorlást másodikként fejezte be, Sebastien Loeb ezúttal egy teljes másodpercre lemaradt a legjobb időtől. Ez nem változtat azon, hogy a Citroen, akárcsak a pénteki teszten, vitte a legjobb három pozíciót.
A francia márkát ismét a Chevrolet követi, ismét másfél másodperc differenciával, most Chilton nyerte a házi csatát a két Campos előtt. Tom Coronel, aki az első edzésen a legjobb nem citroenesként szerepelt, korábbi balesete miatt csak a második edzés utolsó perceiben gurult pályára, mérvadó időt nem tudott teljesíteni.
Michelisz Norbert edzése hamar véget ért, az autó jobb első részénél találtak egy problémát, amelyre egyelőre magyarázatot keres a csapat. A magyar versenyző tizedik helyen zárt. A Honda legeredményesebbje továbbra is a hazai ász, Mehdi Bennani, aki több kört tudott teljesíteni, mint a másik három pilóta együtt. Nyolcadik helye azonban azt jelenti, hogy a Honda csak negyedik a márkák sorrendjében, Rob Huff meglepetésre hetedik pozícióban zárt a Ladával. A TC2-es kontingens élén továbbra is Franz Engstler áll.
A három szakaszra osztott időmérő 15 órakor kezdődik.
A 2. szabadedzés végeredménye:
1 |
Yvan MULLER |
Citroen C-Elysee WTCC |
TC1 | 1:43.437 |
2 |
Jose Maria LOPEZ |
Citroen C-Elysee WTCC |
TC1 | 1:43.500 |
3 |
Sebastien LOEB |
Citroen C-Elysee WTCC |
TC1 | 1:44.572 |
4 |
Tom CHILTON |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
TC1 | 1:44.975 |
5 |
Dusan BORKOVIC |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
TC1 | 1:45.264 |
6 |
Hugo VALENTE |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
TC1 | 1:45.528 |
7 |
Rob HUFF |
LADA Granta 1.6T |
TC1 | 1:45.695 |
8 |
Mehdi BENNANI |
Honda Civic WTCC |
TC1 | 1:46.154 |
9 |
Rene MUNNICH |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
TC1 | 1:46.254 |
10 |
Norbert MICHELISZ |
Honda Civic WTCC |
TC1 | 1:47.030 |
11 |
Tiago MONTEIRO |
Honda Civic WTCC |
TC1 | 1:47.173 |
12 |
Gabriele TARQUINI |
Honda Civic WTCC |
TC1 | 1:47.211 |
13 |
Mikhail KOZLOVSKIY |
LADA Granta 1.6T |
TC1 | 1:47.525 |
14 |
James THOMPSON |
LADA Granta 1.6T |
TC1 | 1:48.772 |
15 |
Franz ENGSTLER |
BMW E90 320 TC |
TC2 | 1:49.802 |
16 |
Peter FULIN |
SEAT Leon WTCC |
TC2 | 1:49.971 |
17 |
Pasquale DI SABATINO |
BMW E90 320 TC |
TC2 | 1:50.888 |
18 |
John FILIPPI |
SEAT Leon WTCC |
TC2 | 1:54.109 |
19 |
Tom CORONEL |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
TC1 | 2:02.701 |
20 |
Gianni MORBIDELLI |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
TC1 | 2:04.145 |