A 34 esztendős Robert Huff nyolc éven keresztül volt a Chevrolet WTCC-programjának tagja, s hosszú utat bejárt a márkával: eleinte minden pontszerzés ritkaságszámba ment, végül a bajnoki címért harcolhatott, amelyet 2012-ben meg is nyert. Rögtön ezután azonban otthagyta a Chevrolet-t, amely hivatalosan kiszállt a bajnokságból, s a gyári támogatást nélkülöző Münnich Seat színeiben töltött egy szezont. Idén újra vált és ismét gyári csapat versenyzője lesz.
Azt azonban Huff hamar megtapasztalta, hogy a Lada más helyzetben van, mint a Citroen volt két-három éve, szezon előtt ugyanis csak minimális felkészülésre nyílt lehetőség. "Nehéz figyelmem kívül hagyni a tesztelés hiányát. Néhány dologgal azonban már most tisztában vagyunk. Az új autó gyorsnak tűnik, jó az egyensúly, a fékek jól fognak, a motor erős és az aerodinamika is jól működik" - nézett pozitívan az ismeretlen elébe Huff. "Az autó biztosan gyorsabb és agresszívabb a hagyományos specifikációjú túrakocsiknál."
"Az új gépet sokkal keményebben lehet vezetni, az új gumikeverék sokat segít. Emellett azonban sok munka vár ránk a szezon során, mivel a limitált számú tesztkilométerből kifolyólag nem igazán tudjuk, mire képes az autó, és hogyan optimalizáljuk a beállítást. Az első verseny lesz a viszonyítási pont. Izgalmas és eseménydús év lesz!"
Huffal ellentétben csapattársa, James Thompson már két szezont töltött a csapattal, ezért jó előjel lehet, hogy nagy lehetőséget lát az autóban. "Egyelőre korai az autó versenyképességéről beszélni, ám ami biztos, sokkal gyorsabb, mint az előző modell. A fékezés kifejezetten más, mint tavaly és az aerónk is erőteljes eszköz. Természetesen az csak később fog kiderülni, hogy a Ladának előnye van-e, mivel a többiek is agresszív aerodinamikával készültek. De az autó viszonylag kis méretei sokat segíthetnek a topsebesség terén" - értékelt Thompson.