DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 29. péntek
WTCC

WTCC: Nem sikerült az Onyx és a Ford projektje

Az eredeti tervek szerint Colin Turkingtonnal és Pepe Oriolával induló Onyx Racing nem vesz részt az idei WTCC-szezonban.

A WTCC új motorsport-igazgatója, Francois Ribeiro megerősítette, hogy a Ford nem tett eleget a homologizációs követelményeknek, így az Onyx Racing, mely a tervek szerint a Mountune által épített motor fejlesztett változatával versenyzett volna, nem vehet részt a 2014-es WTCC-szezonban. "Az Onyx keményen dolgozott, hogy egy teljes WTCC-programot futhasson idén, de jó néhány problémába ütköztek" - mondta Ribeiro. "A projektnek vége, mivel a Ford nem homologizáltatja az autót, s ha ezt nem teszik meg, az autó nem indulhat."



 

A Mike Earle által vezetett csapat, mely az Onyx nevet Earle korábbi istállójától kölcsönözte, mely az 1980-as években a Formula-1-ben szerepelt, kénytelen lesz új tervekkel előállni, hiszen minden egyes autó számára kötelező feltétel a homologizáció - ettől egyedül a SUNRED SR Leónok esetében tekintettek el 2011-ben. Példának okáért az egyébként gyári támogatást már nem biztosító Chevrolet is megtette ezt az RML által épített Cruze-ok esetében.



 



 

Earle korábbi csapata, az Arena Motorsport 2012-ben még a Ford támogatását élvezte, noha független csapatként indultak, a költségvetés nagyobb részét az Aontól kapva. Az együttműködés jó néhány éve tartott, először a 2009-ben neveztek be Arena-Fordok a Brit Túraautó-bajnokságba, míg korábban a Hondával és az MG-vel volt partneri viszonyuk.



 

A TouringCarTimes értesülései szerint Colin Turkington és Pepe Oriola vezethette volna az Onyx autóit, amennyiben a projekt rendben halad, ám mivel immár egyértelmű, hogy nem kezdhetik meg az idei szezont Marrakeshben, Turkington visszament a BTCC-be a West Surrey Racinghez, Oriola sorsáról viszont egyelőre semmit sem tudni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: