A futamot Felix Rosenqvist (Arrow McLaren) kezdhette az élről, mellőle vághatott neki a későbbi győztes, Alexander Rossi (Andretti). A második sorban Pato O’Ward (Arrow McLaren) mellett Will Power (Team Penske), míg mögöttük a Josef Newgarden (Team Penske) és Christian Lundgaard (Rahal Letterman Racing) várhatta a zöld zászlót. Newgarden a múlt heti bukása után sikeresen átment az orvosi vizsgálatokon, így rajthoz állhatott.
A második helyről induló Rossi a 42. körben vette át a vezetést, amit már ki sem engedett a kezéből a leintésig. Csapattársa, Colton Herta haladt ekkor az élen, de az autója lelassult és ugyan el tudott evickélni a boxutcáig, de a versenyt már nem tudta folytatni. Herta a kilencedik helyről indult és nagyszerű csatát vívtak Rossival. Herta kiesése után Rossi folyamatosan növelte előnyét az újonc Lundgaarddal szemben. A dán újonc a végére lendületet talált és lecsökkentette a különbséget, de a rutinos amerikai versenyző is képes volt ritmust váltani, ezzel behozta a versenygépét az első helyen. A küzdelem érdekessége, hogy pont Rossi volt, aki 2016-ban, újonc szezonjában Indy500-as versenyt tudott nyerni, és most Lundgaard küzdött az újonc szezonjában az első győzelméért.
A harmadik helyre Will Power érkezett, akinek kalandos futama volt. A rajt után összekoccant Pato O’Ward autójával. O’Ward megpördült és visszaesett a mezőny végére, majd a célig a 12. helyre tudott visszakapaszkodni. Később Power találkozott Helio Castroneves autójával, majd az érintkezés után a 16. helyig esett vissza. Power higgadtan és összeszedetten vezetett, áthámozta magát a mezőnyön és jutalma a dobogó lett.
A Team Penske csapat eredményes napot tudhat maga mögött, mert az első öt helyen három pilótájuk végzett. Negyedik helyen intette le a kockás zászló Scott McLaughlint és mögött érkezett Josef Newgarden. Az idei Indy500 győztese, Marcus Ericsson ismét felejthető hétvégén van túl. Mindössze a 11. helyre sikerült bejönnie, amivel ugyan pontokat tudott szerezni, de az összetett értékelésben ezzel elvesztette a vezető helyét.
A sorozatban már csak négy verseny van hátra, de még mindig csak egy futamgyőzelemnyi távolság van az első és az ötödik helyezett között. A táblázat élére ugrott Will Power 431 ponttal, mögött a sokáig a tabella élen álló Marcus Ericsson található 422 ponttal. Josef Newgarden a múlt heti balesete és kiesése ellenére lőtávolban van 399 ponttal, majd Scott Dixon 393 és Pato O’Ward 385 ponttal áll. A sorozat következő versenye augusztus 7.-én vasárnap vár a pilótákra, Nashville-ben az utcai pályán.
A verseny végeredménye:
Helyezés | Rajtszám | Versenyző | Csapat | Időeredmény | Pont |
1 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 01:48:39.1825 | 53 |
2 | 30 | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Racing | +3,544 | 40 |
3 | 12 | Will Power | Team Penske | +14,85 | 36 |
4 | 3 | Scott McLaughlin | Team Penske | +15,97 | 33 |
5 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | +18,43 | 30 |
6 | 21 | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | +22,96 | 28 |
7 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Racing | +23,35 | 26 |
8 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | +23,61 | 24 |
9 | 7 | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | +24,47 | 24 |
10 | 10 | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | +27,64 | 20 |
11 | 8 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | +35,08 | 19 |
12 | 5 | Pato O'Ward | Arrow McLaren SP | +43,06 | 18 |
13 | 18 | David Malukas | Dale Coyne Racing | +50,19 | 17 |
14 | 77 | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | +51,92 | 16 |
15 | 51 | Takuma Sato | Dale Coyne Racing | +57,11 | 15 |
16 | 28 | Romain Grosjean | Andretti Autosport | +59,05 | 14 |
17 | 20 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | +60,13 | 13 |
18 | 29 | Devlin DeFrancesco | Andretti Autosport | +61,79 | 12 |
19 | 6 | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | +63,47 | 11 |
20 | 45 | Jack Harvey | Rahal Letterman Racing | +64,60 | 10 |
21 | 4 | Dalton Kellett | A.J. Foyt Enterprises | + 1 kör | 9 |
22 | 48 | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | + 1 kör | 8 |
23 | 14 | Kyle Kirkwood | A.J. Foyt Enterprises | + 1 kör | 7 |
24 | 26 | Colton Herta | Andretti Autosport | + 43 kör | 7 |
25 | 60 | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | + 51 kör | 5 |
A verseny rövid összefoglalóját itt lehet megtekinteni: