A nagy visszatérések vasárnapja volt ez a különböző autóversenyeken. Míg a Formula-1-ben Valtteri Bottas az utolsó helyről a dobogóra tört előre, a tengerentúlon, az IndyCarban Alex Palou aratott úgy győzelmet, hogy közben a mezőny szinte összes más pozícióját is megjárta.
A spanyol versenyző a pole-pozícióból várhatta a széria következő versenyét Portlandben, és a rajtja is jól sikerült. Azonban az első kör nem múlt el baleset nélkül, és Palou hiába jött el jól, belekeveredett. Csapattársát, Scott Dixont lökte meg Felix Rosenqvist, a trió pedig, Alexander Rossival kiegészítve a menekülőútra kényszerült, miközben a többiek elszáguldottak mellettük.
A Palou vezette négyes a 16. helyig esett vissza, a bajnoki éllovas Patricio O’Ward pedig eközben a hetedik rajtkockából indulva átvette az első helyet. Az akkori állás szerint ez 50 pontos előnyt jelentett volna két fordulóval az idény vége előtt. Mögötte Graham Rahal autózott, ők ketten vívtak sokáig a vezetésért, ami a bokszkiállások után Rahalé lett. O’Ward hiába állt ki korábban, ellenfele hat kör alatt kialakított akkora különbséget, hogy elé térjen vissza.
A verseny utolsó szakaszában újra meglendült a sárga zászló, miután az élete első IndyCar-futamát teljesítő Callum Ilott és Dalton Kellett is leparkolt a pályán. A kétkiállásossá váló verseny visszahozta a meccsbe az első körben hátraesőket. A bokszkiállások megkavarták a sorrendet, O’Ward a 12. helyre esett vissza, miközben Palou előbb a negyedik helyre ugrott előre, majd miután Rahal és Ed Jones kiálltak előle, a második helyre került. Előtte Rossi autózott, akit végül egy elévágással sikerült megelőznie, a 110 körös verseny 79. körében.
A spanyol előnye ezután meg is maradt, és ezzel nemcsak idei harmadik győzelmét aratta, de a bajnokságban is visszavette a vezetést O’Wardtól, akit végül még két vetélytársa lehagyott, így csak a 14. helyen ért célba. Palou Rossival és Dixonnal osztozott a dobogón. A spanyol 25 pontos előnnyel a zsebében várja a következő, egyben utolsó előtti futamot.
A futam végeredménye:
1. | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | |
2. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 1.2895 |
3. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 4.4406 |
4. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | 8.2208 |
5. | Josef Newgarden | Team Penske | 8.9566 |
6. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | 9.3231 |
7. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | 10.3425 |
8. | Colton Herta | Andretti Autosport | 12.2628 |
9. | Scott McLaughlin | Team Penske | 13.9438 |
10. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 17.5449 |
11. | Ed Jones | Dale Coyne Racing | 18.1590 |
12. | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | 18.7513 |
13. | Will Power | Team Penske | 19.8312 |
14. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | 20.8494 |
15. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 25.5636 |
16. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 27.3972 |
17. | R.Van Kalmthout | Ed Carpenter Racing | 31.9461 |
18. | S.Bourdais | AJ Foyt Enterprises | 32.4259 |
19. | Max Chilton | Carlin | 33.2897 |
20. | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | 33.7026 |
21. | Simon Pagenaud | Team Penske | 1 kör |
22. | Romain Grosjean | Dale Coyne Racing | 15 kör |
23. | H.Castroneves | Meyer Shank Racing | 19 kör |
24. | Oliver Askew | Rahal Letterman Lanigan Racing | Kiesett |
25. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | Kiesett |
26. | Dalton Kellett | AJ Foyt Enterprises | Kiesett |
27. | J.Hinchcliffe | Andretti Autosport | Kiesett |